Problem med On-one

pavement

Aktiv medlem
Problem med On-one
Jag beställde ett Midgebar-styre för några veckor sedan från On-one's hemsida och det kom med posten i måndags förra veckan. Till min stora besvikelse hade det tre djupa hack på undersidan (se bild). De är djupare än färgskrap - nästan som om någon tagit ett första tag med bågfil. Detta känns inte alls roligt och jag har mailat On-one två gånger för att höra hur vi ska gå tillväga men jag har inte fått svar på över en vecka. Är det fler som haft problem med On-one? Känns jobbigt men ska jag behöva ringa om en sån här grej?

Saken är också den att jag väldigt gärna vill ha just ett Midgebar på mitt ful-cross bygge. Därför vill jag att On-one ska sköta en sån här enkel sak snyggt - jag vill inte ha komponenter på min cykel från företag som ger mig dåliga "vibbs" och inte sköter sig.

scratches.jpg ht=378

Problem med On-one
Jag kan hålla med om 1 - det syns inte då de är på undersidan. Men de sitter ju där styren brukar knäckas om de går av - precis vid infästningen för styrstamen, och är som sagt ganska djupa så jag tror det kan påverka hållfastheten.

Problem med On-one
Tyvärr är min erfarenhet är att det inte är lönt att klaga hos deras "kundtjänst". Har beställ prylar från dem två gånger och vid båda tillfällena var det problem som de sedan vägrade att erkänna att orsakat. Väldigt otrevlig och ifrågasättande ton, om de alls svarade, trotts att de skickat fel eller glömt delar. Till slut erbjöds jag ett belopp tillgodo men vem vill lägga in en ny order efter att blivit behandlad som smuts! Bättre att beställa igenom deras importör/återförsäljare Häggs (haggs.nu) som även kan leverera till din LBS.

Problem med On-one
Trist Honky Dory. Så då är det troligtvis inte lönt att klaga. Första och sista gången jag beställer från dem. Jag är glad att jag inte köpte en Pompino-ram vilket jag tänkte göra också.

När man är på deras hemsida får jag känslan att de är så schysta och förnuftiga, men skenet kan bedra. Nästa gång jag näthandlar på nytt ställe ska jag se till att göra lite mer research först.

Problem med On-one
pavement skrev:
-------------------------------------------------------
> Trist Honky Dory. Så då är det troligtvis inte
> lönt att klaga. Första och sista gången jag
> beställer från dem. Jag är glad att jag inte
> köpte en Pompino-ram vilket jag tänkte göra
> också.
>
> När man är på deras hemsida får jag känslan
> att de är så schysta och förnuftiga, men skenet
> kan bedra. Nästa gång jag näthandlar på nytt
> ställe ska jag se till att göra lite mer
> research först.

Eller så provar du att ringa deras tel nr först. Det brukar vara hundra ggr lättare när man får prata med en levande person.

Problem med On-one
Det mesta av min kontakt med OnOne/PlanetX var just på telefon då de inte svarade på mina email. Avråder drabbade att ringa till att börja med då man inte har svart på vitt vad som avhandlats eller vad de lovat.

Problem med On-one
Honky Dory skrev:
> Det mesta av min kontakt med OnOne/PlanetX var
> just på telefon då de inte svarade på mina
> email. Avråder drabbade att ringa till att börja
> med då man inte har svart på vitt vad som
> avhandlats eller vad de lovat.

Hmm... Var det här länge sedan? Har lite funderingar på en beställning därifrån. Kan ju vara så att dom skärpt till sig?

Problem med On-one
Senaste beställningen lade jag i december -08. Två och en halv månad senare efter otal mail och telefonsamtal som jag betalade gav de med sig och gav mig tillgodo men inte någon ursäkt för den dåliga tonen eller varför man inte svarade på mail. Hörde att ECI i Björkhagen var distrubutör deras lvg prylar men slutade efter när de strulade för mycket. Det var därför jag lade min första order. Bland annat lär de ha kontaktat Mats och frågade varför han sålde samma no-name kolfiber ram billigare än den den de hade satt Planet-X klibbor på...! Kolla i brittiska forum så får du fler och värre rapporter. Rekommenderar därför att man hör med Häggs vad de kan ta hem, hemsidan är ju ett skämt, eller kolla med de engelska webbshopar som säljer OnOne/PlanetX prylar. Priserna kan skilja aningen men det tycker jag så här efteråt är en billig försäkring. Annars finns det väldigt många tillverkare/butiker som erbjuder liknande varor men som sköter sig och som man borde gynna.

Senast redigerad av en moderator:
Problem med On-one
Ahh, sätt in pengarna då!

Skämt åsido, jag stälde några frågor till deras info@onone igår söndag, och hade ett initierat & informativt svar i inboxen mindre än fyra (4) timmar senare.
Tur, en regning söndag eller deras normala servicenivå? Har ingen aning, men inte desto mindre imponerande.

Lycka till i.a.f!

Problem med On-one
Nu har de faktiskt hört av sig. Kanske sitter de och läser på Happy :)

Vi får se vad som händer. Jag har skickat mer bilder på styret och bilder på styret i kapat tillstånd enl. instruktioner från dem. Nu hoppas jag nytt levereras snabbt.

Problem med On-one
Honky Dory skrev:
> Det mesta av min kontakt med OnOne/PlanetX var
> just på telefon då de inte svarade på mina
> email. Avråder drabbade att ringa till att börja
> med då man inte har svart på vitt vad som
> avhandlats eller vad de lovat.

Det är därför man spelar in alla telefonsamtal av den typen.

Problem med On-one
Stammer inte alls med mina erfarenheter - har kopt grejor fran PlanetX sedan 2005 och har haft mycket goda erfarenheter av dem. Ibland kan de vara lite forvirrade men alltid en stor vilja att fixa till en losning. Storsta missen var val nar de leverade en gaffel till min Uncle John som inte var helkolfiber. Nar jag klagade hittade vi en helschysst losning som jag var nojd med. I efterhand ar jag ocksa glad att det blev gaffel med alu-styrror dessutom.

Forr i tiden var det ju Brant men numera ar det Andy och Dave man har kontakt med - bagge ar mycket bra tycker jag.

Har ju handlat Uncle John, Ti Sportive samt Carbon Pro-ramar samt en himla massa prylar. Nojd kund och kommer att fortsatta handla direkt fran dem. Kanns faktiskt som min LBS pa natet

Senast redigerad av en moderator:
Problem med On-one
ok, låter skönt PerryE, jag vill inget hellre än att de ska vara bussiga. Men nu verkar det ha ordnat upp sig och de har skickat nytt styre enl. dem. Konstigt bara att det tog en vecka innan de svarade på mailet. Men bara jag får mitt Midgebar i helt skick så är allt förlåtet :)

Problem med On-one
Beställde en ram i höstas. Snabb lev. på 5dagar, dock visade sig vara en storlek fel än den jag best. Mailade dem och fick svar efter några timmar. De skickade en ny ram direkt och det tog bara 4-dagar innan jag fick den nya ramen leveread hem. Väldigt bra service tycker jag iaf.

/F

Tillbaka
Topp