Problem med Ransoms bakdämpare, eller pumpen? Eller bara okunnig kanske?
Halloj!
Jag var påväg ut och så tänkte jag att jag skulle finjustera bakdämpen på min nyinförskaffade Ransom 40.

Det gick inte så bra dock.
Jag räknade på att jag skulle ha ungefär 315-320 Psi.
Problemet är det att när jag sen tar ur och sätter i pumpen för att se hur mycket som läckt ut, så ligger minuskammaren på cirka 225 Psi.
Pumpen är en från Scott som följde med.

Jag tänkte då att jag skulle testa att pumpa i 400 Psi för att se om den då skulle hamna runt 300 Psi efteråt.

Men, det gick inte så bra.

Pluskammaren var lättare, den verkar hamna runt 315-320 Psi om man pumpar i 350 Psi.
Antar att det är mer luft i den?
Bilderna blev inte så heta, men man ser lite i alla fall. =)
Vågar man cykla med fel tryckvärden?
Hade varit väldigt tacksam för hjälp om det är någon som har en aning om var problemet ligger.
Tack på förhand!
Roger.
Jag var påväg ut och så tänkte jag att jag skulle finjustera bakdämpen på min nyinförskaffade Ransom 40.

Det gick inte så bra dock.
Jag räknade på att jag skulle ha ungefär 315-320 Psi.
Problemet är det att när jag sen tar ur och sätter i pumpen för att se hur mycket som läckt ut, så ligger minuskammaren på cirka 225 Psi.
Pumpen är en från Scott som följde med.

Jag tänkte då att jag skulle testa att pumpa i 400 Psi för att se om den då skulle hamna runt 300 Psi efteråt.

Men, det gick inte så bra.

Pluskammaren var lättare, den verkar hamna runt 315-320 Psi om man pumpar i 350 Psi.
Antar att det är mer luft i den?
Bilderna blev inte så heta, men man ser lite i alla fall. =)
Vågar man cykla med fel tryckvärden?
Hade varit väldigt tacksam för hjälp om det är någon som har en aning om var problemet ligger.
Tack på förhand!
Roger.
Senast redigerad av en moderator: