Problem med Suunto 9 och Suunto pulsband.

Bladin

Aktiv medlem
Jag har problem med att få korrekt puls från mitt pulsband till klocka. Det verkar som den tappar anslutningen ibland och börjar om på låg puls. Vilket gör att jag får dåligt genomsnitt på mina pass.
Jag kör samma pulsband till trainern och där funkar det klockrent. Jag har provat att ta bort anslutningen från klockan och anslutit igen utan förbättring. Även bytt batteri i bandet. Nån som har nått tips?

Olika mängd skak? Torrare när du inte kör trainer? Blöt kontaktpaddarna ordentligt före pass. En del pratar om kontaktpasta. Fler än jag har haft bättre resultat med pulsband från Polar än från Suunto...

Olika mängd skak? Torrare när du inte kör trainer? Blöt kontaktpaddarna ordentligt före pass. En del pratar om kontaktpasta. Fler än jag har haft bättre resultat med pulsband från Polar än från Suunto...
Borde inte vara det. Jag kör samma pulsband till både trainer å klocka under samma pass. Alltså så jag får 2 aktiviteter av 1 aktivitet. 1 till klockan å 1 till Zwift ?
Kan det vara att det är 2 anslutningar från pulsbandet? Fast tycker jag haft samma problem senaste tiden när jag bara kört till klockan. Funkade bra senast i somras.
Har startat om klockan med.

Senast ändrad:
Bytt batteri i pulsbandet?
Har haft 4 Suunto-pulsband.. fått nya på garantin så fort dem börjar sådär, nu orkade jag inte längre och köpte ett polar till min Suunto 9...

Bytt batteri i pulsbandet?
Har haft 4 Suunto-pulsband.. fått nya på garantin så fort dem börjar sådär, nu orkade jag inte längre och köpte ett polar till min Suunto 9...
Åfan! Jadå bytt batteri i bandet. Tycker det är skumt att det funkar till trainern men inte till klockan ? Vilket får mig att tro att problemet finns i klockan. Kan det ändå vara bandet som strular?

Hittade felet. Tydligen funkar bara Suuntos pulsband till 1 enhet åt gången. Gjorde en fabriksåterställning på klockan så funkade pulsen bra till den. Efter det så gick det bara ansluta till 1 enhet. När jag läste instruktionerna till pulsbandet så stod det klart och tydligt att det bara gick att ansluta till 1 enhet. Lite skumt att det gick att ansluta till 2 samtidigt innan återställningen bara. Jaja... Det är viktigare att få rätt puls till klockan än Zwift, tycker jag. Fast om nån har tips på ett pulsband som funkar till både Suunto 9 och Zwift samtidigt så tas det tacksamts emot?

Senast ändrad:
Jag köpte Polar H10 nu sist, hur fasen connectar man till både klocka och Zwift?

Gå in i appen och aktivera två BLE anslutningar.

Skärmavbild 2023-02-10 kl. 08.51.32.png

Vilken gillar du mest? Såg att Garmin HRM dual var billig på Kjell & co.

Polar H10 tycker jag är bäst. Går dessutom att byta batteri utan skruvmejsel.

Tillägg: HRM Pro med Plus går också att byta batteri utan verktyg, men den och Pro har ett styvare och oskönare band (tillverkat på licens från Suuntos patent)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp