Problem med Syncros Dropper 2.0
Hej, behöver hjälp med en krånglande Syncros Dropper post 2.0 som det inte går att pumpa upp tryck i. Droppern har gått drygt 100 mil utan att krångla. Sista veckorna har den vägrat att gå upp hela vägen, stannade när jag släppte upp den de sista centimetrarna. Har inte servat den.
För att åtgärda problemet kollade jag lufttrycket, och det var lågt, 100 psi. Pumpade upp den till 250 psi och då fungerade den. Dock kanske lite hårt. Här kommer mitt misstag, jag skulle släppa ut lite tryck och gjorde det inte med release-ventilen på pumpen utan genom att trycka på ventilen. Tyvärr försvann allt tryck och efter det så går det inte att pumpa upp tryck i droppen igen.
Är det någon som känner igen sig i detta och/eller har något tips?
För att åtgärda problemet kollade jag lufttrycket, och det var lågt, 100 psi. Pumpade upp den till 250 psi och då fungerade den. Dock kanske lite hårt. Här kommer mitt misstag, jag skulle släppa ut lite tryck och gjorde det inte med release-ventilen på pumpen utan genom att trycka på ventilen. Tyvärr försvann allt tryck och efter det så går det inte att pumpa upp tryck i droppen igen.
Är det någon som känner igen sig i detta och/eller har något tips?
