Problemlösare till shimano i-spec??

Sluggo112

Aktiv medlem
Hejsan!

Någon som vet om det finns någon adapter för att få dit en Shimano trigger med i-spec a fäste på ett bromshandtag med i-spec ev fäste? Jag hittar åt andra hållet (isev-isa men inte isa-isev)

När jag letar hitta jag i princip adaptrar till allt möjligt utom just den modellen jag behöver ?

Börjar kännas som alla problem jag stöter på är det ingen annan som redan hittat någon lösning på, så man måste bygga delar själv ??

/Jimmy

Tyckte jag läste att det gick någonstans.

Själv har jag klämma. Tänk på att 11s med klämma inte får plats innanför klacken om det inte är xtr.

Edit. Men lätt att modda

Ok, detta stämmer vad jag hörde när jag funderade på samma sak
Ok so received new SLX levers today & happy to report no adapters needed I Spec 2 shifters bolt straight up to the new I Spec EV brakes. The only modification required is a slightly shorter bolt to attach the shifter than is supplied with I spec 2 shifters.

Ska du ha den innanför klacken och inte har xtr måste du slipa ner den.
Tack o lov kan även klämman flyttas i sidled
Hur menar du? ?

Ja precis, men jag vill typ ha den precis där klämman till bromshandtaget sitter ? men det fungerar nog bra ändå, lär ju inte växla jätte mycket i bikeparks ändå ?

Hur menar du? ?

Ja precis, men jag vill typ ha den precis där klämman till bromshandtaget sitter ? men det fungerar nog bra ändå, lär ju inte växla jätte mycket i bikeparks ändå ?
Jag har min precis utanför bromsklämman kloss mot. Det blir mellan bromsend klämma och klacken. I alla fall på 9120.

Jag testade att ha den utanför men då blev den för långt ut istället så det här känns åtminstone bäst ? (dålig bild dock)
Screenshot_20210307-225315_Gallery.jpg

Kanske inte aktuellt men man behöver en adapter.
Jag behöver också en adapter :D
Inte tillgängligt för tillfället. :(

Shimano I-Spec II integrationsbult​

Bilagor

• IB.jpeg
    IB.jpeg
    13.6 KB · Besök: 27
Kanske inte aktuellt men man behöver en adapter.
Jag behöver också en adapter :D
Inte tillgängligt för tillfället. :(

Shimano I-Spec II integrationsbult​

Löste det som på bilden ovan ?

Ja men precis man skulle behöva en adapter men en sån man behöver finns inte (ingen som tillverkar en sådan) den på din bild är inte rätt tyvärr då det bara är i-spec II fästet, jag behöver en adapter för i-spec a - i-spec ev ?

Tillbaka
Topp