Projekt mekställ
Jag var ute efter ett mekställ till cykeln men tyckte att dom som fanns var för dyra eller så verkade dom bara allmänt dåliga. Så då tog jag mig en närmare titt på hur dom såg ut å sen var det bara att börja.
Jag har jobbat som svetsare, men jobbar nu med industri blästring å målning så det var ju bara att kika runt lite på lagret efter material, det gick åt 2st runda rör på 1 meter var, 4 st fyrkants rör i 2 olika längder 300 å 450 mm långa. Sen kom det kluriga, cykeln ska ju fast oxå hmm hmm leta leta, sen såg jag en gammal svetstång och lyckan var gjord, dit med 2 små vinklar å lite blästertejp å saken var klar.
In med rören i blästern å sen grundmålning, sen var det bara att svetsa ihop grejerna. På bilderna så är mekstället inte färdigmålat men det är nu fixxat med lite svartmetallic från biltema.
Ta en öl, luta er bakåt lite, å njut av bilderna :)
Tur att det är nystädat i garaget eller?
Den är ställbar på höjden och så går det att vinkla cykel i 4 lägen.
Sitter även justerskruvar i botten om golvet är ojämnt :)
Kanske inte det snyggaste man skådat men det funkar bra.
Jag har jobbat som svetsare, men jobbar nu med industri blästring å målning så det var ju bara att kika runt lite på lagret efter material, det gick åt 2st runda rör på 1 meter var, 4 st fyrkants rör i 2 olika längder 300 å 450 mm långa. Sen kom det kluriga, cykeln ska ju fast oxå hmm hmm leta leta, sen såg jag en gammal svetstång och lyckan var gjord, dit med 2 små vinklar å lite blästertejp å saken var klar.
In med rören i blästern å sen grundmålning, sen var det bara att svetsa ihop grejerna. På bilderna så är mekstället inte färdigmålat men det är nu fixxat med lite svartmetallic från biltema.
Ta en öl, luta er bakåt lite, å njut av bilderna :)
Tur att det är nystädat i garaget eller?
Den är ställbar på höjden och så går det att vinkla cykel i 4 lägen.
Sitter även justerskruvar i botten om golvet är ojämnt :)
Kanske inte det snyggaste man skådat men det funkar bra.
Senast redigerad av en moderator: