Tiki
Aktiv medlem
Projektidé cykelleder - nu mer än en idé
Har just inlett ett arbete att försöka skapa utmärkta cykelleder i skogarna kring Arvika. Spår ska finnas i olika svårighetsnivå och längd för både "vanliga" turister och de som gillar mera teknisk cykling. Det finns oändligt med kuperad skog och stig kring Arvika som nu bara ligger och ruvar.
Till saken hör att jag sitter mitt i och jobbar med kommunledningen som är tämligen ointresserad av detta. Lyckligtvis finns det några andra aktörer som är intresserade som exempelvis den lokala cykelklubben, ett antal företag inom turismnäringen och inte minst Jansson99(!). Vad det verkar kan det även finnas intresse från Karlstad kommun att rigga ett liknande- eller gemensamt projekt.
Nu är det såhär: En projektbeskrivning har nedtecknats på dryga sidan men jag saknar uppgifter som beskriver sporten för den oinvigde. Några få rader skulle jag vilja flika in
Hur många utövare finns det?
Det finns naturligtvis ett stort "mörkertal" (ej licensierade) cyklister, hur många?
Hur stor är tillväxten av antalet sålda mtb?
Något annan info som placerar in mtb på kartan?
Går det här bra får jag all anledning att fortlöpande uppdatera tråden för att kanske dela med sig av erfarenheter till andra kommuner.
Kan någon svara på någon av ovanstående frågor är jag givetvis mycket tacksam.
/Jonas
Till saken hör att jag sitter mitt i och jobbar med kommunledningen som är tämligen ointresserad av detta. Lyckligtvis finns det några andra aktörer som är intresserade som exempelvis den lokala cykelklubben, ett antal företag inom turismnäringen och inte minst Jansson99(!). Vad det verkar kan det även finnas intresse från Karlstad kommun att rigga ett liknande- eller gemensamt projekt.
Nu är det såhär: En projektbeskrivning har nedtecknats på dryga sidan men jag saknar uppgifter som beskriver sporten för den oinvigde. Några få rader skulle jag vilja flika in
Hur många utövare finns det?
Det finns naturligtvis ett stort "mörkertal" (ej licensierade) cyklister, hur många?
Hur stor är tillväxten av antalet sålda mtb?
Något annan info som placerar in mtb på kartan?
Går det här bra får jag all anledning att fortlöpande uppdatera tråden för att kanske dela med sig av erfarenheter till andra kommuner.
Kan någon svara på någon av ovanstående frågor är jag givetvis mycket tacksam.
/Jonas
Senast redigerad av en moderator: