marr
Aktiv medlem
[projekttråd] pendlarhoj kaffenback
Varning för långtidsprojekt!
Fått i uppdrag av min bror att antingen plocka ihop eller finna den optimala pendlarhojjen för runt 10k. Året runt hoj med dubb på vintern.
Min första tanke är att bygga på en kaffenback ram, med bb7 bromsar, han vill gärna slippa bråka med hydraulik.
Jag proppsar på bock då han även har ambitionerna att ta lite längre turer ibland med mig. Men han vill inte sitta för rejsigt i stan.
Bör jag kanske kika på en annan ram redan från början?
Om det blir kaffenbacken, ska ja bygga upp den med lvg eller mtb komponenter?
De bästa rent spontant känns som en komplett 105grupp minus bromsar. Om nu bock blir aktuellt.
Skärmar och även pakethållare är ett krav.
Vsd ska man hänga på för hjul? Nån cx hjul med skivbromsnav? Tips tack.
Samt, är det möjligt att få ihop inom budget? En 105grupp är inte direkt gratis..
Vill bygga på nya komponenter.
Spec lista.
Kaffenback
Sram rival
Avid bb7
Fått i uppdrag av min bror att antingen plocka ihop eller finna den optimala pendlarhojjen för runt 10k. Året runt hoj med dubb på vintern.
Min första tanke är att bygga på en kaffenback ram, med bb7 bromsar, han vill gärna slippa bråka med hydraulik.
Jag proppsar på bock då han även har ambitionerna att ta lite längre turer ibland med mig. Men han vill inte sitta för rejsigt i stan.
Bör jag kanske kika på en annan ram redan från början?
Om det blir kaffenbacken, ska ja bygga upp den med lvg eller mtb komponenter?
De bästa rent spontant känns som en komplett 105grupp minus bromsar. Om nu bock blir aktuellt.
Skärmar och även pakethållare är ett krav.
Vsd ska man hänga på för hjul? Nån cx hjul med skivbromsnav? Tips tack.
Samt, är det möjligt att få ihop inom budget? En 105grupp är inte direkt gratis..
Vill bygga på nya komponenter.
Spec lista.
Kaffenback
Sram rival
Avid bb7
Senast ändrad: