Propain Hugene

Gimpen

Aktiv medlem
Propain Hugene
Ny hoj är på g från tyska Propain.
Verkar inte finnas så mkt info kring den ännu men här är en bild från instagram iaf.

Screenshot_20180420-102705__01__01.jpg

Propain Hugene
ceel sa:
larsaw sa:
SNYGG!!!
Vettigt att flytta in dämperiet i framtriangeln :)

Synd med dragningen av bakre bromsslangen dock. Hade vart ännu snyggare med ett flat mount-ok på insidan av baktriangeln.

Ja det har jag också funderat på, varför inte fler anammat den lösningen.
Ett stag där (för att ha ngt att fästa oket i) borde dessutom förstärka baktriangeln något...

BjornR sa:
Hur får man ut dämparen från ramen?

Enligt min bildanalys så borde det gå till väga så här:
Lossa bultarna, dra fram nedre dämparfästet ngn cm o för ut dämparen åt sniskan vid sidan om diagonalröret.
Lätt som en plätt ju... ;)

Propain Hugene
Fiffan.. Kan inte ens köra sådär i mina drömmar ??

För jävla snygga manuals, bra med ladd också, vilken king! ??

Snygg var den i grått också.

Edit: autospell

Senast ändrad:
Propain Hugene
Skulle mer vilja på stå normalisering, dvs. numera postas/lanseras det mest om trendurå-hojar med 470-500mm reach (för stl. L) och 66-65 graders gaffelvinkel. När sen någon visar upp en STIGcykel som INTE ska framföras i tävlingstempo och därför har en lite kortare cockpit och brantare gaffelvinkel, så ser det annorlunda ut (mot det normala).
Kolla ex nya Stumpjumper’n, kort reach och 66,5 i gaffelvinkel (dvs, nästan 67...), men dom flesta valde att snacka om EVO’n som var lång, låg o flackare...
Nu kommer folk att skriva att Stumpy’n rejsas det minsann på (för att inte snacka om Cambern...), men dom som gör/gjort det har oftast valt en större storlek (för att få upp reach) samt lagt på en 10-20mm längre gaffel (vilket ju ger flackare gaffelvinkel...)

Bara mina fem ören en still freda’kväll :)

Tillbaka
Topp