Raggamuffin
Aktiv medlem
Prova tubeless, tyngre än slang?
Inte hårdare än du kan lossa i fält om du måste slänga i en slang.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Foss sa:Nu har jag provat på ett däck. Det stod 2bliss ready på fälgbandet så jag skruva bara i ventilen och sedan tog jag min vanliga pump och däcket ”poppade”. Kom dock inte upp i mer än 3,5 bar innan det började läcka vid ventilen. Sen tog jag bort ventilens innanmäte och hällde i en del vätska och så har jag joxxat och ruskat och rullat däcket. Jag är lite orolig över läckaget vid ventilen bara, tyckte konstruktionen verkade smeckig. Är det som det ska att det läcker vid ventilen innan man guckat? Upplevde passformen på ventilen som dålig och sen är jag osäker på hur väl dom där o-ringarna tätar egentligen? Ska man dra fast ventilen stenhårt?
Sixten Fors sa:Foss sa:Nu har jag provat på ett däck. Det stod 2bliss ready på fälgbandet så jag skruva bara i ventilen och sedan tog jag min vanliga pump och däcket ”poppade”. Kom dock inte upp i mer än 3,5 bar innan det började läcka vid ventilen. Sen tog jag bort ventilens innanmäte och hällde i en del vätska och så har jag joxxat och ruskat och rullat däcket. Jag är lite orolig över läckaget vid ventilen bara, tyckte konstruktionen verkade smeckig. Är det som det ska att det läcker vid ventilen innan man guckat? Upplevde passformen på ventilen som dålig och sen är jag osäker på hur väl dom där o-ringarna tätar egentligen? Ska man dra fast ventilen stenhårt?
Hur breda fälgar och hur breda däck har du när du trycker i 3,5 bar och dessutom verkar vilja trycka in ännu mer?
Det var inte svar på frågan.Foss sa:Ville bara det skulle sätta sig ordentligt.Sixten Fors sa:Hur breda fälgar och hur breda däck har du när du trycker i 3,5 bar och dessutom verkar vilja trycka in ännu mer?
NickPick sa:3.5 bar överskrider för övrigt maxtrycket. Max är max = inte bra.
Sixten Fors sa:Vad har du för bredd på fälg och däck?
Jo för däcket. Eller står det annat på däcksidan? Kan kolla på mitt när jag kommer hem. Läs på tillverkarens hemsida om du inte tror mig. Nu vet du inte vad du har för däck men specialized säger mellan 25 och 50psi. 50 psi är mindre än 3,5 bar.Foss sa:NickPick sa:3.5 bar överskrider för övrigt maxtrycket. Max är max = inte bra.
Maxtryck för vad? Inte för däcket iaf.
brukar också göra så, lättast att få sulan å sätta sig ?Foss sa:Men som sagt tidigare pumpade jag upp trycket för att däcket skulle sätta sig. Jag avser inte att åka med det trycket.Sixten Fors sa:Vad har du för bredd på fälg och däck?
Foss sa:Det stod 2bliss ready på fälgbandet så jag skruva bara i ventilen och sedan tog jag min vanliga pump och däcket ”poppade”. Kom dock inte upp i mer än 3,5 bar innan det började läcka vid ventilen.