[Prylar] Vilken butik är välutrustad med Camelbak i Gbg?

martinr

Medlem
Vilken butik är välutrustad med Camelbak i Gbg? Alltså har ett brett sortiment av deras produkter och inte bara någon enstaka blåsa eller så?

Jag behöver både en liten ryggsäck med 1-l-blåsa, en 2 liters blåsa samt några reservdelar.

Jag var inne och servade cykeln på Cykelspec igår och tittade lite på camelback, dom hade väl ett tiotal modeller.

Cykelcity brukar också ha några modeller (kolla deras hemsida). Kolla även camelbak's hemsida innan så du får lite översikt, då vet du ju om det saknas några modeller som är bra för dig eller inte i affären.

Glöm inte att kolla på Haglöfs och Lundhags multisportsäckar. Dom är klart skönare/bättre än Kamelbakarna. Det blir ofta billigare också.

Cakeman skrev:
-------------------------------------------------------
> Glöm inte att kolla på Haglöfs och Lundhags
> multisportsäckar. Dom är klart skönare/bättre
> än Kamelbakarna. Det blir ofta billigare också.

Sant, men däremot vägrar jag köra med någon annan blåsa/munstycke än Camelbaks, tycker de är oslagbara.

Kör på Camelbaks blåsor. Jag har en Source också som är mycket smidigare att fylla, men som läcker vid munstycket. Å andra sidan så har en kamelbak börjat läcka för mig också...

Instämmer med kakan. Source WidePack blåsan är helt outstanding men munstycket är helt kasst. CamelBaks munstycke är oslagbar. Så en rygga som är skön med en Source WidePack blåsa tillsammans med CamelBaks munstycke er den bästa kombinationen. Har haft min rygga med en Source WidePack blåsa tillsammans med CamelBaks munstycke i snart fyra år och det är som nytt. Lätt att rengöra, lätt att fylla på samt inget som läcker.

Jag har en CamelBak hemma som jag ytterst sällan använder då den är så jobbig så grabben fick ha den.

Okej, det blev en sväng till Terräng i alla fall. De hade dock inget utbud alls på små camelbaks (alltså ryggsäck plus blåsa på cirka en liter) avsett för löpning.

Vad använder ni andra för liknande system när ni springer? Och var har ni köpt dem?

Ska väl tillägga till ovanstående inlägg att Camelbak inte verkar ha några bra 1-liters kompakta ryggor, den enda modellen som är märkt 1-liter har en massa förvaringsutrymmen också vilket jag inte vill ha.

Det finns en som heter CamelBak Hydrapack el. dyl. på 1.5l. Jag använde en sådan när jag höll på med terränglöpning. Den har 1 st ficka för smågrejjer och 1 st ficka för blåsan.

Martin!

David har en Haglöfs Stamina, Serie Intense. Den har ett brett midjebälte ca 10-12 cm. Sitter bra är inte så stor, vatten + något extra. Sitter bra då man springer. Men den passar inte mig eftersom den har en slagts justerbar "nack/rygg" platta för axelbanden och den skaver i min nacke om jag cyklar med den, springa går fint. Även möjlighet att koppla på snodd. det är la till multisport du skall ha den till eller? Tror den finns i två storlekar oxå.
Här är den:
haglofs.jpg ht=300

Köpte den på stadium XXL tror jag. utan påse i så bara att slänga i en kamelpåse.

Skall du tävla i Örebro i helgen?

// Lisa

Lisis skrev:
-------------------------------------------------------
> Martin!
>
> David har en Haglöfs Stamina, Serie Intense. Den
> har ett brett midjebälte ca 10-12 cm. Sitter bra
> är inte så stor, vatten + något extra. Sitter
> bra då man springer. Men den passar inte mig
> eftersom den har en slagts justerbar "nack/rygg"
> platta för axelbanden och den skaver i min nacke
> om jag cyklar med den, springa går fint. Även
> möjlighet att koppla på snodd. det är la till
> multisport du skall ha den till eller? Tror den
> finns i två storlekar oxå.
> Här är den:
>
>
> Köpte den på stadium XXL tror jag. utan påse i
> så bara att slänga i en kamelpåse.
>
> Skall du tävla i Örebro i helgen?
>
> // Lisa

Hej Lisa och tack för tipset. Blir en shooppingrunda imorgon tror jag.
På kvällen bär det sen av det till Örebros tävling, häng med om du har lust.

Tillbaka
Topp