marr sa:
geologen sa:
marr sa:
geologen sa:
marr sa:
Reklammera, få utbyte, sälj den. Gå vidare med livet :)
Vem skulle köpa sån skit, som dessutom då saknar garanti (den gäller bara första ägaren).
Många. Främst för att deras kundservice aldrig har frågat efter kvitto när man reklammerar.
Dessutom verkar ganska många nöjda med sina 645.
Jag undrar hur låga krav man har om man är nöjd med detta skräpet. Då har jag bärbara solur i papp att sälja. Jämförbar kvalitet och funktion.
Ja, eller så är det något knas med användaren? Eller så har du ett dåligt ex. Men det vill du ju inte ens ta reda på.
De två trasigheterna är konstruktionsfel, som alla enheter har. Dåligt materialval och oskyddad placering. En ny kommer att råka ut för samma sak med tiden.
Bristerna i övrigt är också konstruktionsfel, eftersom det bevisligen går att göra GPS-enheter med bättre precision (Garmin klarade det ju i den lika stora och många år äldre FR210). Den oavstängningsbara autostartfunktionen är bara ett av många fel som moderna elektronikenheter har, att de "vet bättre" än användaren, och "gissar" att jag vill göra det ena eller det andra, trots att jag aktivt valt att inte göra det.
Så jag skulle inte vinna ett dugg på ens att få en helt ny som ersättning, eftersom produkten har grundläggande brister som inte ligger på exemplarnivå utan produktnivå.