Pulsband slitet?

Magil

Medlem
Pulsband slitet?
Får lite märkliga värde från mitt Polar H7 pulsband, pulsen hoppar mycket upp och ner jämfört med tidigare då den varit stabil. Har bytt batteri i sensorn men hjälper inte.

Min fråga är om själva bandet som sensorn är fastknäppt på kan bli slitet med tiden och behöver bytas ut? Har använt mitt 3-4 år 2-3ggr i veckan året runt.

Bengt-re

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Får lite märkliga värde från mitt Polar H7 pulsband, pulsen hoppar mycket upp och ner jämfört med tidigare då den varit stabil. Har bytt batteri i sensorn men hjälper inte.

Min fråga är om själva bandet som sensorn är fastknäppt på kan bli slitet med tiden och behöver bytas ut? Har använt mitt 3-4 år 2-3ggr i veckan året runt.
Det lär nog vara utslitet. Jag kör polar, men inne på tredje bandet på 6 år - fast första elektronikpucken. De håller inte för alltid.

Magil

Medlem
Pulsband slitet?

victoringemar

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Hade gett upp mitt helt men efter lite mer regelbunden tvättning så fungerar det klockrent! Även kört snabbvariant med lite handsprit, fungerar också 👍

pme

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Jag brukar för-blöta mitt pulsband med lite vatten. På båda sidor, så att det blir fuktigt genom hela bandet. Det har helt eliminerat strul med pulsavläsningen.
(Jag trodde för övrigt att Polars band inte får tvättas i maskin, så tack för det tipset!)

Earlslick

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Jag brukar för-blöta mitt pulsband med lite vatten. På båda sidor, så att det blir fuktigt genom hela bandet. Det har helt eliminerat strul med pulsavläsningen.
(Jag trodde för övrigt att Polars band inte får tvättas i maskin, så tack för det tipset!)
Delar i bandet till min H10 började släppa i kanterna efter att ha körts i tvätten. Dock full funktionalitet.

Spacekitty

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Köp inte nya band från Aliexpress, det gjorde jag, flera stycken, dom är slängda nu. Löplabbet brukar ha bra pris på Polars egna band.

Gorby

Medlem
Pulsband slitet?
Efter att tvättat banden för hand och i maskin, fabrikåterställning av edge 1000 utan att det hälpt så ger jag upp om mina band. Wahoo tickerx visar dubbelt och Garminbandet står stilla på 72 i några sekunder för att sen bara försvinna helt. Hade nån tanke på att det började med sista uppdateringen av Edge 1000. Men kan inte googla upp liknande problem på nätet som skulle bero på uppdatering. Med största sannolikhet är det skit bakom spakarna, men testat det mesta...Om man nu skulle köpa nytt vad är da shit då? Polar Garmin, nya Wahoo... ,,?

Luzen

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Efter att tvättat banden för hand och i maskin, fabrikåterställning av edge 1000 utan att det hälpt så ger jag upp om mina band. Wahoo tickerx visar dubbelt och Garminbandet står stilla på 72 i några sekunder för att sen bara försvinna helt. Hade nån tanke på att det började med sista uppdateringen av Edge 1000. Men kan inte googla upp liknande problem på nätet som skulle bero på uppdatering. Med största sannolikhet är det skit bakom spakarna, men testat det mesta...Om man nu skulle köpa nytt vad är da shit då? Polar Garmin, nya Wahoo... ,,?
Polar H10. Håller hur länge som helst.

Pfaff

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
I
Banden tål inte maskintvätt...
Skölj i ljummet vatten istället.
El Gigante har ett pulsband för 299 med blåtand och positiv myra

Gorby

Medlem
Pulsband slitet?
Testade med maskintvätt efter sedvanliga handsköljningen för att se om det möjligen kunde liva upp banden. Nope... fast var lite inne på att garmins uppdatering på edge 1k kunde vara orsaken. Var likadant mot klockan så sensorerna är nog slut.
Ok El Gigante säjer du? Vill ju ha nåt som funkar pålitligt och gärna nån längre tid.funkar Goji banden,?

Pfaff

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Testade med maskintvätt efter sedvanliga handsköljningen för att se om det möjligen kunde liva upp banden. Nope... fast var lite inne på att garmins uppdatering på edge 1k kunde vara orsaken. Var likadant mot klockan så sensorerna är nog slut.
Ok El Gigante säjer du? Vill ju ha nåt som funkar pålitligt och gärna nån längre tid.funkar Goji banden,?
Goji var namnet. Har fått bra recensioner på detta forum. Mitt urgamla Mio-band håller än men nästa blir kinesen du hittade.

glitch

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Mitt Goji ballade ur efter nåt år, funkar si så där inomhus på trainer och knappt alls utomhus.
Blev ett TickrX gen 2 nu istället som funkat klockrent so far (4 månader)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer