Pulsband slitet?

Magil

Aktiv medlem
Pulsband slitet?
Får lite märkliga värde från mitt Polar H7 pulsband, pulsen hoppar mycket upp och ner jämfört med tidigare då den varit stabil. Har bytt batteri i sensorn men hjälper inte.

Min fråga är om själva bandet som sensorn är fastknäppt på kan bli slitet med tiden och behöver bytas ut? Har använt mitt 3-4 år 2-3ggr i veckan året runt.

Pulsband slitet?
Får lite märkliga värde från mitt Polar H7 pulsband, pulsen hoppar mycket upp och ner jämfört med tidigare då den varit stabil. Har bytt batteri i sensorn men hjälper inte.

Min fråga är om själva bandet som sensorn är fastknäppt på kan bli slitet med tiden och behöver bytas ut? Har använt mitt 3-4 år 2-3ggr i veckan året runt.

Det lär nog vara utslitet. Jag kör polar, men inne på tredje bandet på 6 år - fast första elektronikpucken. De håller inte för alltid.

Pulsband slitet?
Pulsband slitet?
Jag brukar för-blöta mitt pulsband med lite vatten. På båda sidor, så att det blir fuktigt genom hela bandet. Det har helt eliminerat strul med pulsavläsningen.
(Jag trodde för övrigt att Polars band inte får tvättas i maskin, så tack för det tipset!)

Pulsband slitet?
Jag brukar för-blöta mitt pulsband med lite vatten. På båda sidor, så att det blir fuktigt genom hela bandet. Det har helt eliminerat strul med pulsavläsningen.
(Jag trodde för övrigt att Polars band inte får tvättas i maskin, så tack för det tipset!)
Delar i bandet till min H10 började släppa i kanterna efter att ha körts i tvätten. Dock full funktionalitet.

Pulsband slitet?
Efter att tvättat banden för hand och i maskin, fabrikåterställning av edge 1000 utan att det hälpt så ger jag upp om mina band. Wahoo tickerx visar dubbelt och Garminbandet står stilla på 72 i några sekunder för att sen bara försvinna helt. Hade nån tanke på att det började med sista uppdateringen av Edge 1000. Men kan inte googla upp liknande problem på nätet som skulle bero på uppdatering. Med största sannolikhet är det skit bakom spakarna, men testat det mesta...Om man nu skulle köpa nytt vad är da shit då? Polar Garmin, nya Wahoo... ,,?

Pulsband slitet?
Efter att tvättat banden för hand och i maskin, fabrikåterställning av edge 1000 utan att det hälpt så ger jag upp om mina band. Wahoo tickerx visar dubbelt och Garminbandet står stilla på 72 i några sekunder för att sen bara försvinna helt. Hade nån tanke på att det började med sista uppdateringen av Edge 1000. Men kan inte googla upp liknande problem på nätet som skulle bero på uppdatering. Med största sannolikhet är det skit bakom spakarna, men testat det mesta...Om man nu skulle köpa nytt vad är da shit då? Polar Garmin, nya Wahoo... ,,?
Polar H10. Håller hur länge som helst.

Pulsband slitet?
I
Banden tål inte maskintvätt...
Skölj i ljummet vatten istället.
El Gigante har ett pulsband för 299 med blåtand och positiv myra

Pulsband slitet?
Testade med maskintvätt efter sedvanliga handsköljningen för att se om det möjligen kunde liva upp banden. Nope... fast var lite inne på att garmins uppdatering på edge 1k kunde vara orsaken. Var likadant mot klockan så sensorerna är nog slut.
Ok El Gigante säjer du? Vill ju ha nåt som funkar pålitligt och gärna nån längre tid.funkar Goji banden,?

Pulsband slitet?
Testade med maskintvätt efter sedvanliga handsköljningen för att se om det möjligen kunde liva upp banden. Nope... fast var lite inne på att garmins uppdatering på edge 1k kunde vara orsaken. Var likadant mot klockan så sensorerna är nog slut.
Ok El Gigante säjer du? Vill ju ha nåt som funkar pålitligt och gärna nån längre tid.funkar Goji banden,?

Goji var namnet. Har fått bra recensioner på detta forum. Mitt urgamla Mio-band håller än men nästa blir kinesen du hittade.

Pulsband slitet?
Mitt Goji ballade ur efter nåt år, funkar si så där inomhus på trainer och knappt alls utomhus.
Blev ett TickrX gen 2 nu istället som funkat klockrent so far (4 månader)

Pulsband slitet?
Uppföljning: mitt Goji från Elgiganten köpt 2018 visade för höga värden. Provade med olika straps, men den fortsatte visa 110-130 när pulsen låg på 40-50 och allmänt knasiga värden vid ansträngning. Trodde det hade löst sig med ett batteribyte... #ropahejförtidigt?

Japp, det strular fortfarande. :-\

Senast ändrad:
Pulsband slitet?
Jag kör fortfarande med mitt H7 som är 6 år gammalt. Tvättar alltid bandet i maskin ihop med träningskläderna på ett 30-graders snabbtvättsprogram med mycket lite tvättmedel. Och alltid i en tvättpåse. Och bandet fungerar fortfarande som det ska. Pucken har fått nytt batteri två gånger och den senaste gången ville den inte funka efter batteribytet. Lite googlande gav att man kan ibland vara tvungen att göra en reset på den. Och efter det så funkade den som den ska igen. Så jag är mycket nöjd med min gamla H7. Pulsklockan som följde med bandet har för länge sedan vandrat vidare till dom sälla pulsmarkerna i klockhimmeln.

Pulsband slitet?
Hjälper att återställa sensorn då o då

Tillbaka
Topp