Pulserande broms CAAD13 Disc Shimano 105
Tjena!
Köpte en Cannondale CAAD13 med Shimanos 105-skivbromsar för typ en vecka sedan.
Redan från början märkte jag att frambromsen pulserar med jämn frekvens så fort jag bromsar hårdare än litegrann.
Detta har inte blivit bättre efter ca 10 mils cykling.
Det pulserar så pass att framhjulet svajar framåt och bakåt så att man klart ser det när man sitter på cykeln.
Ju hårdare jag bromsar, desto mer pulserar det.
Det verkar pulsera i takt med dom största hålen i bromsskivan.
Styrlagrena glappar inte, inget annat heller.
Tänkte bara höra om någon annan har varit med om samma grej på dessa bromsarna, hittar inget på hela nätet om detta problemet på dessa bromsarna, och det verkar ju ändå vara en ganska populär cykel.
Har lämnat in cykeln hos butiken där jag köpte den, tänkte väl höra här för nyfikenhetens skull samt för att ha lite mer kött på benen om butiken skulle påstå att detta är normalt eller nåt.
Tack på förhand!
Köpte en Cannondale CAAD13 med Shimanos 105-skivbromsar för typ en vecka sedan.
Redan från början märkte jag att frambromsen pulserar med jämn frekvens så fort jag bromsar hårdare än litegrann.
Detta har inte blivit bättre efter ca 10 mils cykling.
Det pulserar så pass att framhjulet svajar framåt och bakåt så att man klart ser det när man sitter på cykeln.
Ju hårdare jag bromsar, desto mer pulserar det.
Det verkar pulsera i takt med dom största hålen i bromsskivan.
Styrlagrena glappar inte, inget annat heller.
Tänkte bara höra om någon annan har varit med om samma grej på dessa bromsarna, hittar inget på hela nätet om detta problemet på dessa bromsarna, och det verkar ju ändå vara en ganska populär cykel.
Har lämnat in cykeln hos butiken där jag köpte den, tänkte väl höra här för nyfikenhetens skull samt för att ha lite mer kött på benen om butiken skulle påstå att detta är normalt eller nåt.
Tack på förhand!