Pulsklocka tips?

jra_enduro

Ny medlem
Pulsklocka tips?
Nu har min gamla Polar RS 200 sagt upp sig efter 3 års användning.
Klockan har funkat bra och haft de funktioner jag tycker att jag behöver.
Men efter att ha haft en del strul både med klockan och bältet så är inte förtroendet på topp för Polar. Dessutom så ska väl klockan hålla mer än 3 år eller?

Önskar lite tips på vilka klockor ni rekomenderar.
Något som jag önskar ha är en bättre överföring från klocka till dator, Polars system är rena skämtet.

Så kom igen och tyck till och motivera

Pulsklocka tips?
När jag läste rubriken tänkte jag svara och rekomendera Polar CS300 som jag är väldigt nöjd med, men nu vill du ju inte ha Polar så då har jag inget vettigt förslag att komma med. :)

Pulsklocka tips?
först o främst undrar jag hur den gett upp och om de kontaktat polar, jag skulle då göra det först, innan jag säger nått om polar, om du nu inte mosat den eller använt den på nå sätt som den inte ska användas :D

Pulsklocka tips?
Suunto T6c. Är mkt nöjd hittills! Riktigt säker överförning. Komplettera gärna med bikepod och footpod = Ännu roligare!

<http://www.klockia.se/index.php?main_page=index&cPath=196_218_210>

Klockia är en mkt bra affär att ha att göra med!

Pulsklocka tips?
Jag är nöjd med Garmin forerunner 305. Programvaran är ingen höjdare alls, men som tur är finns ju SportTracks. Aningen stor kanske, men det finns ju styrfäste.

Pulsklocka tips?
Har en gammal Protrainer XT som nog är sisdär 7 år och som efter 3-4 babatteribyten fortfarende går utmärkt trots att jag duschat med den och tvättat av lera efter mtb-pass :-) T

Pulsklocka tips?
rularn skrev:
-------------------------------------------------------
> va heter den som Leo har nu, med loggfunktionen?

Jag tror Leo kör något sådant här:
http://www.frwd.se/?page_id=10

Själv kör jag Suunto T3 med GPS ibland och är inte värst nöjd. Snygg klocka men ingen bra GPS-funktion. Garmin Edge 705 har bättre skärm men FRWD har mer minne.

Pulsklocka tips?
Robert skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv kör jag Suunto T3 med GPS ibland och är
> inte värst nöjd. Snygg klocka men ingen bra
> GPS-funktion. Garmin Edge 705 har bättre skärm
> men FRWD har mer minne.

Ja, Suuntos GPS-pod har inte fått så lysande kritik direkt. Ska man köra Suunto är det nog bättre att satsa på Bike + Foot pod.

Har en kollega som har en T3 och han är inte särskilt nöjd heller. Hans klocka tappar kontakten med podsen. Det konstiga är att jag är helt sjukt nöjd med min T6c. Har inte haft tillstymmelse till strul. Den bara levererar! Suunto har ju uppdaterat T3 så nu heter de T3c. Kanske har blivit bättre nu?!?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp