Pulsklocka

Pålle

Medlem
Pulsklocka
Tips mottages på vart man kan handla en pulsklocka för handleden billigast. Modell bestämmer jag utifrån pris, men en som är cykelanpassad lockar såklart.

Funkar kalorifunktionen under normal belastning, dvs. när man är på jobbet...?? Jag behöver gå ner i vikt...

Pulsklocka
vill minnas att det fanns/finns någon som hade "happy erbjudande".. där man fick köpa polarklockar till väldigt förmånliga priser.. kanske finns kvar, iaf värt att kolla upp, minns inte vem det va som hade.

annars så kan jag säga att jag har en s710.. väldigt nöjd med klockan men cykel funktionen är lite av ett fiasko, fungerar lite si och så.. har plockat bort skiten o kör den som ren pulsklocka nu.. ger möjlighet till fler träningstimmar i klockan samtidigt som det blir lite färre applikationer som krånglar (har bytt min hastighetssensor 2ggr på garanti på mindre än ett år, nu har jag gett upp).

klockorna är super men hastighetssensorn har iaf inte jag kommit överens med.

Pulsklocka
Tim skrev:
-------------------------------------------------------
> vill minnas att det fanns/finns någon som hade
> "happy erbjudande".. där man fick köpa
> polarklockar till väldigt förmånliga priser..
> kanske finns kvar, iaf värt att kolla upp, minns
> inte vem det va som hade.

Det var just Letro som hade det om jag inte minns helt fel.

Pulsklocka
Köpte min 720 i en butik som ligger utanför Globen den var 500:- billigare än cyclecomponents som var nr2. Kommer inte ihåg vad den hette. Den ligger mot gullmarsplan hållet. Han hade inte klockan hemma men fixade fram den på dan.

Kalorimätaren ger "rätt" värden under förutsättning att man är i rörelse. Enklare varianter tickar kalorier när pulsen är över 100. På "profsmodeller" har man sänkt till 90 för att kunna mäta vid lättare träningar, dvs har lägre puls för att man är vältränad, typ.

Pulsklocka
asljn skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
> Köpte den här och är mkt nöjd!
>
> http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/ak_secs.cgi
> ?funk=visa_artikel&artgrp=407&artnr=SIGPC15&limit=
> 000&extra=000&avd=5&varumarke=000&btg=0&visa=1-30&
> Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=
>
> /Anders

Jag har samma och är nöjd, men mitt ex kräver BlåGel (finns på apotek) på bältet för att funka tillfredställande vid icke svettiga aktiviteter.

/Martin

http://www.cykelforum.se

Pulsklocka
Tack för alla svar. Jag tar nog den enklare PC15, den duger än så länge. Tänkte shoppa den på CC eftersom de har helt OK pris, men nu är varukorgen uppe i 2300:- Som vanligt...

Tillbaka
Topp