Pulsvisning på styret, givare på handleden?

Latmask

Aktiv medlem
Om jag vill ha pulsindikering på styret men givaren på handleden (läs: pulsklocka), vad ska jag då leta efter för produkt? Pulsklockor kan ju ofta användas med bröstband, och då kan man sätta klockan på styret... men finns det "extradisplay" till klockor, så man slipper bröstband?

velman

Aktiv medlem
Det går som sagt med Garmin. Man kan även ställa in klockan (i alla fall min forerunner 935) att sända puls, precis som ett bröstband gör.

Tänk bara på att bröstband reagerar snabbare på pulsändring än vad en klocka gör. Så intervaller är bättre att mäta på bröstet än pulsen t.ex.

Lycka till!

glitch

Aktiv medlem
Om du vill få noggrannare pulsdata är band alltid att föredra. Speciellt vid skumpiga aktiviteter som mtb. Det förefaller vara lite olika beroende på individ, klocka och aktivitet hur väl handledspuls funkar. För styrning av träning hade jag i alla fall inte chansat på handledspuls eller i var fall verifierat mot ett band.

xyz-saft

Aktiv medlem
Det finns ju band man sätter runt överarmen också, om det är just att slippa bröstbandet som är målet och du redan har en dator.

Topp