Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är bäst i pumptrack, 26" HT/DJ?Handlar inte om att det är kul utan att man får ursäkt för att köpa en cykel till!
Vet inte vad som är bäst men jag fick tag på en duglig beg DJ för 1700 om det kan vara till vägledning. D v s det behöver inte kosta speciellt mkt för att gå loss.Vad är bäst i pumptrack, 26" HT/DJ?
Här stod man och förberedde sig på att köpa en räser. Det går kanske med bra.
Steg två är att alla berättar för sina polare på fejan!Bra drag i röstningen! 82st(41% av spärren)!
Grymt!
eforslag.goteborg.se
Superintressant tanke. Tror Kviberg är rätt skyddat men kan inte svära på det Iom att där är ganska mkt berg i närheten. Får gärna kika. Tänker också att det är ett bra argument/infallsvinkel för mer centrala skateparker och pumptracks som också saknas.Göteborg liksom många städer söker multifunktionella ytor för skyfalllösningar.
Vet inte, men har tänkt lite samma! Jag tänker först och frömst att vi får ihop rösterna på under 24timmar är ett bra styrkebesked. Men en överväldigande mängd röster borde också ha ett värde. Men bara gissning. De flesta förslag jag sett har haft runt 200-300 röster som genomsnitt, av de som nått gränsen.200 röster verkar vara någon slags gräns för att förslaget ska presenteras ngnstans. Men vad händer om förslaget får t ex 2000 röster istället. Väger det tyngre då?
200 är som sagt spärren för att det skall upp på bordet men tror definitivt att fler röster inte skadar.200 röster verkar vara någon slags gräns för att förslaget ska presenteras ngnstans. Men vad händer om förslaget får t ex 2000 röster istället. Väger det tyngre då?
Kungsbacka BMX:)Tack!
Är det någon som kan hjälpa mig att lista alla cykelföreningar i Göteborgsområdet som skulle kunna vara intresserade av en sådan.
Lerums BMX
CK Master
Hisingen CK
Mölndals CK
Göteborgs stigcykliser
Fler?
Kungsbacka BMXTack!
Är det någon som kan hjälpa mig att lista alla cykelföreningar i Göteborgsområdet som skulle kunna vara intresserade av en sådan.
Lerums BMX
CK Master
Hisingen CK
Mölndals CK
Göteborgs stigcykliser
Fler?
Kungsbacka BMX:)
Tjoho!Så, nu har vi (som många sett) kommit förbi röstningsperioden och förslaget ska upp på bordet!
Tjoho!
381 röster, varav 200 krävdes.
Men vad händer nu undrer beredningen? Är det någon dialog mella nhandläggare och förslagsläggare?
Tänker på t.ex. det jag skrev om finansiering i förslaget. Att det kan finnas stöd.
Men är det något som påverkar beredning och beslut är oklart...
I mitt fall dvs. det förslaget jag gjorde för ett par år sedan så hörde jag inget från de tills de hörde av sig med typ avslag men ändå inte eftersom de sa att möjlighet att ta upp det i 2023 när kviberg kommer att diskuteras, kommer de ta upp det. Så det är ju perfekt läge nu. Fast nu ska Staden inte spendera pengar så vet inte ..Vet faktiskt inte riktigt vad som händer framåt. Om de diskuteras på egen hand, eller om man får vara närvarande eller så. Hoppas att få lite mer info snart.
Ja precis, stöd blir lite extra viktigt nu när Göteborg verkar gå med ordentligt underskott 2023.
Enligt min input behövs det 3 huvudkomponenter för att få något som detta på plats.Läste precis denna tråd, men har i flera år funderat och samtalat, med både vänner både cyklister såsom skateboardåkare (en som är utbildad arkitekt och en utbildad landskapsarkitekt).
Hur det kan komma sig att Göteborg är såpass långt efter. Avseende ytor i urban ”semiurban” miljö där sporter som inte behöver vara en lagsport kan utföras.
Detta skulle även vilket kunna bidra med andra framgångsfaktorer, förutom att utöva sin sport. Såsom integration, en trygg plats (beroende på var det byggs) där föräldrar kan känna sig lugna(re) då de vet var deras barn är samt att rörelse som sådan är av godo.
Alldeles ”nyligen” var ”Kallebäcksdirten” hotad att jämnas med marken. En plats jag själv var med och började bygga i början/mitten av 1990-talet.
En av mina bästa vänner är ordförande i Göteborgs skateboardförening. En eldsjäl av guds nåde. Malmö stad har exempelvis en person anställd, som har som arbetsuppgift att se över skateboardklimatet, samt planera för byggnation av urbana skateboard ”spots” i staden. Personen har en passande akademisk utbildning, men är även en aktiv skateboardåkare. “Actionparken” i Burgårdsparken, är oerhört svåråkt då Göteborgs stad valde att inte använda sig av en sakkunnig, såsom en person som faktiskt åker skateboard. Den ligger också på en plats som kan uppfattas som otrygg.
Så enligt de som vet mer än mig om frågan, beskriver det som om att Göteborgs stads beslutsfattare, är oerhört byråkratiska avseende dessa frågor. Då de inte verkar se potentiellt långsiktiga positiva framgångsfaktorer av ett projekt.
Jämfört med andra städer som exempelvis anlitat veloselutions, för att bygga en hållbar pumptrack.
Ändå har vi råd med tunnel under hela stan... Tråkigt men inget vi kan göra åt sakenAvslag pga stadens dåliga ekonomiska förutsättningar.