Pundarjävlar! (Stulen sadel sthlm)

Reivennob

Aktiv medlem
Vabbade halvdag så jag ställde inte cykeln i jobbets cykelrum när jag rullade in vid 13 tiden. Den fick bredvid Pressbyrån utanför globen shopping ist.
Kommer ut igen vid 1720 och då har någon jävel knippsat av vajern som skulle hindra att någon stal sadeln för enkelt, snott min bruna Brooks B17 och dessutom börjat skruva av pakethållaren fram.

Frågan är: ska jag, när jag åtlat cykeln med en ny b17, sätta mig långt bort med 22an eller bör det skötas på närmre håll med en hagelbössa? #semesterplanering
Tänker mig en skadeskjutning så att ryktet kan spridas.

Bilagor

• 20190602_114602.jpg
    20190602_114602.jpg
    871.3 KB · Besök: 209
Ja det säljs många Brookssadlar på Tradera och FB Market. Såg en som såldes med stativ här om dagen!

NickPick sa:
Reivennob sa:
Nästa ska jag måla, stansa, peta bivax i bulthuvet och minera!

Jag känner mig så... bestulen :(

Du kan ju köpa tillbaka den av någon bror, pundare, livetshårdaskolare ?
Satan så tråkigt. Blev det ståcykling hem?
Letade efter en potentiell förövare/försäljare på vägen hem. Utan lycka tyvärr. Och ja, fick nyttja högsta växeln och stå hela vägen hem. Cykeln är inte särskilt kursstabil så till och med att sitta på ramen i backarna var lite vanskligt.

Tack för sympatierna!

Surt. Det är inte så mycket genomströmning vid globen men en o en annan Hobo drar runt där och i närliggande parkerna.

Jag minns när en halv sleten typ på Järntorget Gbg. Gled runt bland cyklarna o letade efter en sadel. O jag sa till honom att han inte kan ta en annans sadel. O han visade lite trumpet att stackars han hade ju ingen sadel. Någon hade ju stulit hans kvällen innan. Aja. Han fick inte med sig nån sadel därifrån iallafall. Älskar looser mentaliteten hos folk. Så det berättigar honom o ta någon annans sadel.

MrSvahn sa:
Trist! Fräsig hoj annars. Gillar stuket

Tack :) Problemet vart ju att för många uppskattade den :P Har försökt att skapa en "poor mans Rivendell". Bra för pendling, handling, hundrastning på stig och grus och dragande av barnkärra. Mindre bra för ståcykling utan sadel dock.

classic sa:
Jag minns när en halv sleten typ på Järntorget Gbg. Gled runt bland cyklarna o letade efter en sadel. O jag sa till honom att han inte kan ta en annans sadel. O han visade lite trumpet att stackars han hade ju ingen sadel. Någon hade ju stulit hans kvällen innan. Aja. Han fick inte med sig nån sadel därifrån iallafall. Älskar looser mentaliteten hos folk. Så det berättigar honom o ta någon annans sadel.

Jag såg en liknande sadel typ 50m bort. Önskade att den stulits istället för min... men jag tyckte mig inte kunna stjäla den själv.

Du tycker materiella ting för någon hundralapp är mer värt än din rätt att skada en människa. Jag har polisanmält dig för förberedelse till grov misshandel.

Senast ändrad:
Luktapåblommorna sa:
Du tycker materiella ting för någon hundralapp är mer värt än din rätt att skada en människa. Jag har polisanmält dig för förberedelse till grov misshandel.

Jag vill köpa en ärligt såld Brooks för någon hundralapp. En eller flera Brooks köpes för det priset, men inte stulna.

Luktapåblommorna sa:

Blir det en fällande dom så lovar jag att bjuda dig på en gråterska nästa gång du läser nåt så hemskt och kränkande....

Luktapåblommorna sa:
En cykel motsvarar väl ungefär en oxe?
2 Mosebok 22:
1 Om någon stjäl en oxe eller ett får och slaktar eller säljer djuret, skall han ersätta oxen med fem oxar och fåret med fyra får. 2 Blir en tjuv ertappad vid inbrottet och ihjälslagen, är det inte blodskuld,
3 men hade solen gått upp, är det blodskuld. – Full ersättning skall lämnas. Om tjuven ingenting äger, skall han själv säljas som ersättning för det stulna.
4 Om det stulna djuret, det må vara oxe eller åsna eller får, påträffas levande hos honom, skall han ge dubbel ersättning.

Jag gillar särskilt denna passagen "Om tjuven ingenting äger, skall han själv säljas som ersättning för det stulna"

Luktapåblommorna sa:

Ska vi larva oss med juridik kan det ju vara värt att studera t.ex. brottsbalkens 15 kap 7 §. I all välmening.

Jag har gjort en polisanmälan nu i vart fall. På riktigt. Polisanmälde dock stöld och inte sarkasm på nätforum... Det krävs mer än en sadel för att få mig att skjuta en människa med dödliga vapen. Tror jag. (OOOOOPS nu kanske jag blir anmäld igen ;) )

Bilagor

• polisanmälan.PNG
    polisanmälan.PNG
    88.2 KB · Besök: 182
Sarvi sa:
Luktapåblommorna sa:

Ska vi larva oss med juridik kan det ju vara värt att studera t.ex. brottsbalkens 15 kap 7 §. I all välmening.

Bra där! Fullträff
7 § Den som, i annat fall än som avses i 6 §, hos åklagare, Polismyndigheten eller annan myndighet sanningslöst tillvitar någon annan en brottslig gärning, påstår besvärande omständighet eller förnekar friande eller mildrande omständighet, döms, om myndigheten ska ta upp anmälan i sådan sak, för falsk tillvitelse till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

"...angivelsen inte är avsedd att leda till åtal utan bara att bli besvärande för den utpekade. Det räcker alltså att man helt enkelt snackar skit om någon inför en myndighet som tar emot uppgiften och noterar den för fullbordat brott."

Tillbaka
Topp