Supertramp
Aktiv medlem
Punkaproblem med Schwalbe Maraton Winter
Jag vet att det var problem med första däcken som kom ut, dubbarna äter sig in i däcket tror jag. Jag köpte mina två år efter introduktionen trorjag men nu tredje säsongen har jag problem med återkommande punka (hade ingen punka första två säsongerna). Problemet är att jag inte hittar orsaken, har alltid varit så stressad att byta slang så jag har inte lokaliserat själva hålet. Men jag ser att det liksom "buktar ut" på insidan av däcket där dubbarna sitter på en del ställen men jag ser ingen metall och känner inget vasst när jag drar fingrarna runt däcket insida.
Ska göra en ordentlig undersökning i helgen (Tog T-banan i morse när jag såg att däcket vart platt). Är det nån mer som har problem med sina Maraton Winter? Kör med smal racerslang men det har jag alltid gjort utan problem.
Ska göra en ordentlig undersökning i helgen (Tog T-banan i morse när jag såg att däcket vart platt). Är det nån mer som har problem med sina Maraton Winter? Kör med smal racerslang men det har jag alltid gjort utan problem.
Senast ändrad: