Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej de är inte lika bra. De rullar sämre och ger sämre komfort. Hur mycket man bryr sig om det är en smaksak. Jag tycker de ”Punkteringsfria” däck jag testat varit ganska hemska att cykla på. Inget jag skulle vilja ha på en nöjescykel i alla fall. För en cykla-kort-till-Ica-cykel så kanske men helst inte.Låter bra men är det lika bra till en racer?
Jag tänker på grusen som används på vägar och cykelbanor, dom är vassa som bekant.
Blir det stor skillnad i rull motståndet?
Låter bra men är det lika bra till en racer?
Jag tänker på grusen som används på vägar och cykelbanor, dom är vassa som bekant.
Blir det stor skillnad i rull motståndet?
Tack det låter ju jättebra.Till racern har jag ett par Continental Gator Hardshell 28mm som jag kört vår/höst, ingen punktering på dessa heller, dock inte testade på pendling utan endast på lvg-rundor där det inte grusats lika hårt som på vägen till jobbet.
Snittar kanske 1km/h långsammare på dessa än på GP5000 så även om skillnaden kanske märks så är det inget jag tänkt på under cyklingen.
Vilken modell är det mer specifikt? Marathon Plus eller?Jag har endast provat Schwalbe.
Jag har endast provat Schwalbe.
Nähä, det var kanske hemligstämplad information.Vilken modell är det mer specifikt? Marathon Plus eller?
www.smartadack.se
Jag kör slanglöst, TL guckan tätar direkt. Är inte helt ovanligt att hitta grus och glasbitar i däcken vid byte, då har det tätats utan att jag märkt att något gått genom däcket.
Går ju att ha "TL gucka" även i vanliga däck med slang, det skrevs om det i en annan tråd för en tid sedan. Funderar på att prova det med mina GP5000 eftersom min transportväg ut till landsväg är lite lynnig.
Hej.Vilken modell är det mer specifikt? Marathon Plus eller?
Just hur de där är vet jag förstås inte.Garanterat punkafria däck finns här:
Garanterat dötrista också!Punkteringsfria (solida) däck för cykel, skottkärra, rullstol, sulky etc
Våra solida däck får aldrig punktering och behöver heller aldrig pumpas. Varför inte välja en annan färg än svart? Skottkärredäcken levereras på fälg.www.smartadack.se
Vad kör du för däck idag och om du högst ovetenskapligt skulle jämföra rullet i %, vad blir resultatet?Just hur de där är vet jag förstås inte.
Men jag körde solida däck från Greentyre på pendlaren länge och tyckte att det var rätt OK. Skramligt på stensatta gator, skramligt att rulla av en trottoarkant. Men överlag OK på bra vägar. Och då hade jag ändå den hårdaste varianten.
Pendlaren jag hade då var 26”. Som luftdäck hade jag Conti Sport Contact i 1.1/1.3” bredd.Vad kör du för däck idag och om du högst ovetenskapligt skulle jämföra rullet i %, vad blir resultatet?
Vilken storlek på däck körde du på?
Jag hade ingen aning att det ens fanns, alltid lär man sig något nytt. http://www.greentyre.co.uk/bicycle-tyres.php
Jag kan tänka mig det, finns många fördelar till en pendlare men att byta mot komfortdäcken (650Bx42) är nog dumt.Pendlaren jag hade då var 26”. Som luftdäck hade jag Conti Sport Contact i 1.1/1.3” bredd.
Skillnaden i rent rull var så liten att jag aldrig tänkte på den. Nedförsbackarna kändes ungefär lika långa. Dags att börja trampa vid samma parkbänk liksom.
Greentyre America i 37mm bredd.
(Gjorde även dubbdäck av dem.)
Visst, det är en annan känsla, men på bra vägar så var de helt OK. Varken roliga eller hemska. Hyggligt val för en pendelhoj.
Vet inte dock om jag skulle vilja ha dem i, säg 622x40 eller större. Jag provade, och tyckte det blev väl tungt och tråkigt. Kanske nåt för en elhoj.
Regn i sig upplevde jag inte som något problem. Definitionsmässigt så är däcken skummade - även om det är väldigt små bubblor. Så det blir en matt yta där de slits.Jag kan tänka mig det, finns många fördelar till en pendlare men att byta mot komfortdäcken (650Bx42) är nog dumt.
Vad säger du om hållbarheten och hur var dom i regn?
Edit. Såg att dom inte hade 27.5 heller.
Tack för ett utförligt svar?Regn i sig upplevde jag inte som något problem. Definitionsmässigt så är däcken skummade - även om det är väldigt små bubblor. Så det blir en matt yta där de slits.
För den mängd ”attack” jag kan uppbåda under pendling var vanligt vägåkande inte något problem.
En sak som jag reagerade på var att passera (nymålade) körfältslinjer mm i flack vinkel. Då däcken är såpass hårda och inte formar sig alls över hörnet så kunde det bli lite halt. Och på gator stensatta med natursten.
Hållbarheten var bra. Men så småningom så började dubbarna släppa i de som jag gjort vinterdäck av. Tog flera vintrar dock.
Jag har två kvar, ett för 622 och ett för 559. Skänkes till den experimentlystne.
Tänk på att du har väldigt lite marginal i passningen till fälgen.
Ja, alltså hade jag haft barn så hade jag helt klart satt såna här däck på cyklarna. IAF några av de mindre. Lär nog spara in en del genomslagspunkor när ivriga barn kastar sig iväg utan en tanke på när cykeln användes sist, och vad som kan ha hänt sen dess.Tack för ett utförligt svar?
Jag är alltid nyfiken på nya företeelser på marknaden men har själv inget behov av ett sådant däck för närvarande då jag inte pendlar direkt.
Det jag tänker på som användningsområde är hyrcyklar, barncyklar mm där punkteringar kan vara svårlösta på plats. Men dom verkar vara ett tänkbart alternativ till en brukscykel, intressant.
Maraton Plus har jag. De håller än.Vilken modell är det mer specifikt? Marathon Plus eller?