RAAS - Race across Skåne 2017

me.I.am sa:
Spacekitty sa:
Rapha var där och sponsrade med sina telefonpåsar. Det var bara att plocka på sig så många man ville i samband med utlämning av stämpelkort..
Då skulle man kört RAAS då. Letar så smått efter någon "plastpåse" som är lite styvare än vanliga fryspåsar. Dels för att det blir jobbiga reflektioner i skrynklorna på en fryspåse, och att den glider med om man gör något på skärmen.
Några tips?

Vattentät telefon, kanske?

me.I.am sa:
Spacekitty sa:
Rapha var där och sponsrade med sina telefonpåsar. Det var bara att plocka på sig så många man ville i samband med utlämning av stämpelkort..
Då skulle man kört RAAS då. Letar så smått efter någon "plastpåse" som är lite styvare än vanliga fryspåsar. Dels för att det blir jobbiga reflektioner i skrynklorna på en fryspåse, och att den glider med om man gör något på skärmen.
Några tips?
Komponentpåsar från Elfa.

Pfaff sa:
me.I.am sa:
Spacekitty sa:
Några tips?

Vattentät telefon, kanske?

Har jag, men gillar hängslen och livrem, dessutom har den fått en spricka på baksidan. Även om mobilen tål vatten så känns det bättre att inte utsätta den för konstant väta.

emilh sa:
thomaslundstrom sa:
Fy vad trist med olyckan! Inte första gången man hör om en vänstersvängande bil som klipper en/flera cyklister. :(

Ja, det var blött. Vi fick regn 10 av 20 mil, så inte en molekyl var torr på kroppen när man väl kom tillbaks. Mitt stämpelkort ser dock inte lika snyggt ut som spacekitty:s.

Snyggare än mitt?

Ja, man får väl ändå säga att du vann.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    138.5 KB · Besök: 235
Ja, denna upplaga av Raas blev en blöt historia så det blev dåligt med aktionbilder. Tyckte lite synd om de som körde i Racegruppen som säkert kom till Kivik blöta och var tvungna att stå still en timme. Vår grupp fick regnet på väg tillbaka och massa skojig kantvind att tampas med.
Men ett så trevligt arrangemang! Väldigt prisvärt :) Kaffe innan och give-aways (telefonpåse och byxkräm), bagdrop, jättegod lunchmacka och kaffe igen. Bananer, godisbord med massa gott. Jag hamnade i en väldig bra grupp som samarbetade i kantvinden och regnet. Alla jobbade hårt och bidrog till gruppen. Jag fick jobba rätt hårt för att hänga med bitvis. Blöta grusvägar kan vara lite knäckande.

Det svider lite i mitt randohjärta att jag valde att strunta i slutstämpeln i Malmö, pga att allt var blött. Jag och Johanskane tog oss direkt till tågstationen istället, när vi nådde Malmö. Vädret kunde ha varit bättre men sällskapet var toppen. Tack för en trevlig runda!

IMG_4714.JPG

IMG_4713.JPG

Tillbaka
Topp