Fliken skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaha Göran, vad skall du göra nu då, när allt
> detta är slut?
Slut? Maxtiden är ju 288 timmar för herrar under 60 och 309 timmar för damer och herrar över 60, så det är ett antal dagar kvar!
Skämt åsido, imorgon lägger jag ner min bevakning av RAAM i år och försvinner in i internetskuggans land för midsommarfirande.
Om man känner abstinens vad gäller att följa människor som tävlar på distanser som "normala" människor anser är rent och skärt vansinne och om man gillar sträckor i miles så kan jag rekommendera Sri Chinmoy 3100. Det är ett löplopp som går runt ett kvarter i Queens, NY. Deltagarna, nio män och tre kvinnor i år, har att ta sig runt detta kvarter som mäter 883m, inte ett, inte två, inte tre, ..., inte 5647, inte 5648, men 5649 varv för en total sträcka av 3100 miles, d.v.s. 17-18 mil längre än RAAM.
Själv håller jag på finnen Pekka "Ashprihanal" Aalto som fullföljt loppet 11 gånger tidigare och är den näst snabbaste personen på distansen med 43:04:26:32. Rekordet är knappt två dygn snabbare och innehas av tysken Schwerk. I snitt innebär det strax över 12 mil/dygn, d.v.s. inte så långt ifrån en trippelmara varje dag i nästan sex veckors tid.