ohellstrom
Aktiv medlem
Race Across America 2017
NLC sa:Vilket i sig är en tautologi...
Du har säkert sagt CD-skiva ;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Vilket i sig är en tautologi...
Supertramp sa:GoranS sa:Supertramp sa:Amanda Coker (som är på väg att krossa Kurt årsrekord som det verkar) kanske vill köra RAM om hon inte är trött på att cykla? Hon avslutar rekordförsöket 4:e maj så hon skulle ha en dryg månad på sig att förbereda sig inför ett RAM i så fall.
Hon borde ju ha en bra grund att stå på i alla fall och ett rätt vältrimmat pannben! Sen skiljer ju de två aktiviteterna sig åt en del. I RAAM kommer det ju inte att funka med att alternera 12 timmar cykling med 12 timmar vila. Istället kommer det, i alla fall om målet är att åka så fort som möjligt, att handla om att pusha den fysiska och psykiska gränsen mkt hårdare (men under kortare tid). Hur Amanda skulle greja det är väl rätt okänt.
Om hon "bara" ska klara tidsgränsen (12 dygn) funkar ju nästan samma upplägg som hon kör nu. 4800km (lite drygt) /12 = ca 40 mil per dygn vilket är ungefär vad hon cyklar just nu i rekordförsöket. RAAAAM (kompenserar för mina två tidigare missade A:n så att jag slipper editera) är ju solo och mer kuperat men hon kanske kan trycka på lite mer för det är ju inte lika länge.
Men jag gissar att om hon skulle köra så nöjer hon sog inte med att bara genomföra, hon vill säkert köra på en bra tid och slå något slags rekord.
Supertramp sa:NLC sa:Vilket i sig är en tautologi...
Lika knäppt som om någon skulle säga CD-skiva!
GoranS sa:Supertramp sa:NLC sa:Vilket i sig är en tautologi...
CD-skivor!? Är det sådana där saker som de håller på med på antikrundan?
Supertramp sa:GoranS sa:Supertramp sa:Amanda Coker (som är på väg att krossa Kurt årsrekord som det verkar) kanske vill köra RAM om hon inte är trött på att cykla? Hon avslutar rekordförsöket 4:e maj så hon skulle ha en dryg månad på sig att förbereda sig inför ett RAM i så fall.
Hon borde ju ha en bra grund att stå på i alla fall och ett rätt vältrimmat pannben! Sen skiljer ju de två aktiviteterna sig åt en del. I RAAM kommer det ju inte att funka med att alternera 12 timmar cykling med 12 timmar vila. Istället kommer det, i alla fall om målet är att åka så fort som möjligt, att handla om att pusha den fysiska och psykiska gränsen mkt hårdare (men under kortare tid). Hur Amanda skulle greja det är väl rätt okänt.
Om hon "bara" ska klara tidsgränsen (12 dygn) funkar ju nästan samma upplägg som hon kör nu. 4800km (lite drygt) /12 = ca 40 mil per dygn vilket är ungefär vad hon cyklar just nu i rekordförsöket. RAAAAM (kompenserar för mina två tidigare missade A:n så att jag slipper editera) är ju solo och mer kuperat men hon kanske kan trycka på lite mer för det är ju inte lika länge.
Men jag gissar att om hon skulle köra så nöjer hon sog inte med att bara genomföra, hon vill säkert köra på en bra tid och slå något slags rekord.
WSMC sa:GoranS sa:Supertramp sa:NLC sa:Vilket i sig är en tautologi...
CD-skivor!? Är det sådana där saker som de håller på med på antikrundan?
Nu börjar det bli lite OT, men jag slänger in basketkorg. Räck upp handen om du har sagt det någon gång senaste 10 åren eller så....:)
+1! Alla de där dåliga ordvitsarna är ju rena RAAMa tramset!GoranS sa:Om ni inte slutar nu så kommer jag att skapa en tautologisk threadtråd!
Görhan?GoranS sa:Om ni inte slutar nu så kommer jag att skapa en tautologisk threadtråd!
Supertramp sa:Görhan?GoranS sa:Om ni inte slutar nu så kommer jag att skapa en tautologisk threadtråd!
GoranS sa:Supertramp sa:GoranS sa:Supertramp sa:Amanda Coker (som är på väg att krossa Kurt årsrekord som det verkar) kanske vill köra RAM om hon inte är trött på att cykla? Hon avslutar rekordförsöket 4:e maj så hon skulle ha en dryg månad på sig att förbereda sig inför ett RAM i så fall.
Förutom att hon kommer att behöva öka antalet höjdmeter/cyklad sträcka med brutalt många procent är drafting absolut förbjudet på RAAM och dessutom har jag för mig att man måste välja om man ska köra liggcykel eller vanlig på RAAM, d.v.s. mixning är inte OK. Sen är min känsla att vädret på RAAM kan vara mer extremt än det Amanda haft (undantaget några dagar då det blåst rejält och hon haft kortare dagsetapper).
Om man tittar lite på rekordet så är det på 7.15.56, varav 15 timmar var av cykeln. Det innebär att han hade 169 timmars cykeltid. Med samma fart som han hade skulle detta utspritt på 12 dygn bli drygt 14 timmar per dag. Jag vet inte vad effektexperterna tror om Amandas snitteffekt, men en del data för Strassers RAAM 2013 och 2014 går att hitta på http://www.power2max.com/northamerica/record-record-christoph-strassers-2014-raam/ Om de skulle köra en viss tid och se vem som kunde hålla högst snitteffekt är jag rätt säker på att Cristoph skulle vinna. Om Strasser har väldigt mkt mindre vilotid än Amanda, 2 timmar mot 10 timmar/dygn minskar denna skillnad garanterat.
Men, jag håller med. Om hon skulle försöka sig på det skulle hon förmodligen göra det med högre ambitioner än att "bara" fullfölja. Dock skulle jag kunna tänka mig att hon officiellt skulle säga att målet skulle vara att fullfölja. Målet för årsförsöket var ju officiellt att överträffa Billy Dovys 4800+ mil vilket hon kommer att göra med en enorm marginal.
GoranS sa:Jag vet inte vad effektexperterna tror om Amandas snitteffekt, men en del data för Strassers RAAM 2013 och 2014 går att hitta på http://www.power2max.com/northamerica/record-record-christoph-strassers-2014-raam/
GoranS sa:Ser än så länge lite klent ut med danskar i soloklassen. Hittar bara Henning Larsen. Å andra sidan är det en norrman med vid namn Johnny Stausholm. Dessutom är det inte mindre än fyra indier med i startlistan - måste väl vara rekord!?
Av fjolårets toppåkare är Baloh som var trea bland herrarna med i år igen liksom Zamboni som vann 60-69-klassen. Även Seana Hogan, vinnare av damernas 50-59-klass i fjol är tillbaka. I övrigt verkar fjolårets toppar hålla sig borta från årets upplaga. Sen får man väl se hur listan utvecklas. Ibland tillkommer namn ...
Supertramp sa:RAAM ser ju rätt trevligt ut!
jonas-ni sa:Supertramp sa:RAAM ser ju rätt trevligt ut!
Om man vill se hur lätt och trevligt RAAM kan vara så ska man titta på den film Catharina Berges team gjorde. Vet tyvärr inte hur man får tag på den.
kitzblitz sa:Är den? Isf fint inbakad misär. Filmen visar exakt det som är så fascinerande med RAAM.
Näe. Åke H:s crew chief är dock läkare.Supertramp sa:Vad är kraven för support-teamet vad gäller medicinsk kompetens, måste det finnas en utbildad läkare?
antonlindb sa:mkitzblitz sa:Är den? Isf fint inbakad misär. Filmen visar exakt det som är så fascinerande med RAAM.
Jag håller med dig till 100%, men kan ändå förstå att det uppfattas som misär ;-).
Klippet när Catharina skäller ut sin läkare för han stoppade henne på grund av trötthet och kort därefter bryter ihop fullständigt är riktigt starkt.
Lever drömmen fortfarande Toni?
antonlindb sa:jonas-ni sa:Supertramp sa:RAAM ser ju rätt trevligt ut!
Om man vill se hur lätt och trevligt RAAM kan vara så ska man titta på den film Catharina Berges team gjorde. Vet tyvärr inte hur man får tag på den.
Där har du den:
Misärfaktorn är extremt hög igenom hela dokumentären.
Supertramp sa:Ja den dokumentären var bra!
Jobbigt när folk dör tycker jag. Och jag tycker att det verkar som att en del team pushar sina cyklister för hårt, tex den där Fransmannen.
Är det någon mer som har omkommit sedan den där dokumentären gjordes?
DH sa:Där har du den:
antonlindb sa:DH sa:Där har du den:
"This video does not exist"
NLC sa:antonlindb sa:DH sa:Där har du den:
"This video does not exist"
Testa- saknades en bokstav på slutet
NLC sa:Men cykla velodrom med växlad cykel?
Konkret sa:NLC sa:Men cykla velodrom med växlad cykel?
Nåt måste han ju ha för att fördriva tiden.
Henrik_E sa:Åke H:s crew chief är dock läkare.
Jageologen sa:Henrik_E sa:Åke H:s crew chief är dock läkare.
C B?