Race Across America (RAAM) 2024 med Jimmy Rönn!

Ja det är ju olika banor med olika längder och mängd höjdmeter att passera. Har för mig att Strasser själv sagt att hans snabbaste tid på den snabba banan inte är möjligt på nuvarande bana.

Målet var att köra snabbare men lite väl mycket tid på stopp och en värme våg som följde med oss hela loppet satte stopp för det. Men häftigt att inse att med mer slimmade stopp lite snabbare och lite mer tur med vädret så är det inte alls omöjligt! Men riktigt nöjd med loppet som det blev och att ha fått min "resa" med en massa minnen. Lärde oss en hel del.
Kul att du kommenterar i tråden och tack för fin underhållning. Och ffa stort grattis till segern och en grym prestation.

Har du koll på hur mkt årets bana skiljde sig åt jämfört med den 2014 när Strasser cyklade sitt snabbaste RAAM? Avslutningen är ju förstås annorlunda då målet skiljer sig åt. Sen noterar jag att avståndet mellan TS8 (Cottonwood) och TS9 (Flaggstaff) var klart längre 2014, 69 miles mot 31,5 miles i år. I alla fall om man ska tro de officiella uppgifterna för TS:ernas placering för 2014 och i år. Funderar på om resten ungefär som 2014 eller fanns fler betydande skillnader.

Minns du om Strasser sa något om hur stor skillnad i tid han trodde det var på banorna?

Angående det ovan länkade schemat för placeringen av TS, har du någon förklaring till att det i det dokumentet står att totalsträckan i år var 3041 miles medan trackingsidan visade 3065 miles. Genom att schemat benämns Final May 2024 hade jag trott att det var det som skulle gälla medan trackingen ganska klart antydde att det inte var så. Var det någon sen omläggning av rutten som orsakade skillnaden? Noterar f.ö. att 3041 miles är längden som anges på wikisidan för RAAM, vilket man skulle kunna korrigera om det nu är så att det är fel längd.

Tack!
Jodå haft inlogg till happy sen 20år eller nått men det första rensades bort så nytt sen några år dock mest inne på köp/sälj.
Fullt upp med att äta så ingen bild. Men är ni i Atlantic city så stanna på White House Subs Shop, episka mackor!
Fullt upp med jobb, fixande och familjen just nu så rapport får komma senare. Svarar lite i tråden nu bara. Kul att läsa efteråt.
//Jimmy
Stort grattis till prestationen, varit superhäftigt att följa. Lyssnade på prestera mera podden igår - imponerande!

Tack!
Jodå haft inlogg till happy sen 20år eller nått men det första rensades bort så nytt sen några år dock mest inne på köp/sälj.
Fullt upp med att äta så ingen bild. Men är ni i Atlantic city så stanna på White House Subs Shop, episka mackor!
Fullt upp med jobb, fixande och familjen just nu så rapport får komma senare. Svarar lite i tråden nu bara. Kul att läsa efteråt.
//Jimmy
Tack för showen!

Allt är imponerande. Tack tack tack!

Jag hörde slutet av en trailer på radion och om jag förstod rätt (inga garantier detta var före morgonkaffet!) kommer Jimmy Rönn vara med i dagens
P4 Extra
Sänds 13:04 enl tablån men kommer säkert att finnas här senare

Kommer kanske rent av att finnas att lyssna på här

Tillbaka
Topp