[Race/CX Ride] Le Peloton. Onsdagar, Nacka, 06:00

På Onsdag kör vi med gruppetto. Nu är det ju inga Duvungar som kommer sitta med där heller så förhoppningsvis kommer vi inte förlora alltför mycket fart:

"På Onsdag tänker jag såhär med Gruppetto: Den som är sist av stannar före bron i Nackanäs (precis innan ältavägen börjar). Där väntar vi i knappt tre minuter. Detta innebär att om vi håller högt tempo hela Ältavägen, och tar genvägen i Älta, då har vi en bra chans att bli omåkta av huvudklungan på Flatenvägen. Gruppetton fortsätter i sitt tempo men de som känner sig starka kan ta svansen på huvudklungan och bli avhängda igen (bra träning). Gruppetton hänger inte av någon i Hellasbackarna.
Vad säger ni om det? Lite roligare än att ligga själv? Självklart spurtar vi på Enskededalsskylten som vanligt"

Kan tillägga att vi är en grupp på minst 4 pers som kommer starta från Huddinge kl 5.45 (Lännavägen/Storängsleden) och köra "Le Peloton Sud" http://app.strava.com/activities/54286420

Med målet att träffa på huvudklungan/delar av huvudklungan/eftersläpare och haka på!

Kommer inte gå lika fort som för huvudklungan, men strax över 30km/h snittar vi nog (beroende på hur många vi är) upp till Älta!

MvH P

Bra kört idag alla!

Bilagor

• 1016044_10151742451423799_432723403_n.jpg
    1016044_10151742451423799_432723403_n.jpg
    90.9 KB · Besök: 55
pwrdesign skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan tillägga att vi är en grupp på minst 4 pers
> som kommer starta från Huddinge kl 5.45
> (Lännavägen/Storängsleden) och köra "Le
> Peloton Sud"
> http://app.strava.com/activities/54286420
>
> Med målet att träffa på huvudklungan/delar av
> huvudklungan/eftersläpare och haka på!
>
> Kommer inte gå lika fort som för huvudklungan,
> men strax över 30km/h snittar vi nog (beroende
> på hur många vi är) upp till Älta!
>
> MvH P

Kör ni imorn igen? Funderar på att masa mig upp och köra lite.

Mattias A skrev:
>
> Kör ni imorn igen? Funderar på att masa mig upp
> och köra lite.

Jajamen. Sista gången innan Juliuppehåll.
Välkommen!

Fullfart. Spar tid.

Det kommer starta en grupp (2-3) från Storängsleden/Lännavägen 5.45 imorrn med målet att haka på storklungan (Slm startar 06.09 från macka) någon shans vid Älta.

Personligen blir det bil från huddinge för att vara med och köra hela rundan imorrn (och att bli avhängd 3 ggr minst under rundan)

Senast ändrad:
Tack för en trevlig tur! Klockan på 4.45, regnet öser ner, får lite banga-känslor, får tillbaka rule #9 från velominati, och inser att det bara är att köra:

Rule #9
// If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.

Fair-weather riding is a luxury reserved for Sunday afternoons and wide boulevards. Those who ride in foul weather – be it cold, wet, or inordinately hot – are members of a special club of riders who, on the morning of a big ride, pull back the curtain to check the weather and, upon seeing rain falling from the skies, allow a wry smile to spread across their face. This is a rider who loves the work.

Jag + 1 blev avhängda i backen innan fisksätraloopen och körde partempo till älta där vi tajmade huvudgänget perfekt, för att kunna bli avhängda igen :) Som det ska vara!

För alla som är skraja för att "det går för fort" så är det bara att titta på mitt strava-pass!
Alla kan vara med!

http://app.strava.com/activities/62912516

Trevlig semester alla så ses vi efter semestern igen!

Bilagor

• 1013476_10151756836123799_904571497_n.jpg
    1013476_10151756836123799_904571497_n.jpg
    74 KB · Besök: 49
pwrdesign skrev:

>
> Rule #9
> // If you are out riding in bad weather, it means
> you are a badass. Period.
>
> Fair-weather riding is a luxury reserved for
> Sunday afternoons and wide boulevards. Those who
> ride in foul weather – be it cold, wet, or
> inordinately hot – are members of a special club
> of riders who, on the morning of a big ride, pull
> back the curtain to check the weather and, upon
> seeing rain falling from the skies, allow a wry
> smile to spread across their face. This is a rider
> who loves the work.
>

Ska komma ihåg den när det pissar ute.

Jag kross-postar information från facebook ang morgondagens Le Peloton, med till viss del ny bana!

------------

Tomorrow, first Peloton after the July break (Finally…!)

First of all, I would like to refocus the goal of this ride: It is not a Strava segments conquest. The initial idea is to ride hard Le peloton every Wednesday early morning for the quality of the efforts, the pain in the legs and the friendly people joining this ride! We should sit with a huge smile at the café at 7.00ish and say: ”that was a great hard ride” instead of counting the strava segments. It is not a race at all, it is a hard cycling training.
It is compulsory to respect road traffic rules for your safety and the safety of everybody. We are sharing the road with cars and it will be extremely stupid to have an accident just to win a sprint!

We will now start on Sickla Industrivägen, on the parking in front of Urban Deli, at 6.00am. it is a bit easier for cyclists living north and in the city.

The loop will be almost the same than before but for safety reasons, the official finish will be on Gamla Tyresövägen (on the top of the hill, at the roadsign "Gamla Enskededalen", km37-38)
Then after the red light, possibility to put the pace up again until Hammarbyhöjden top of the hill. And then the café in HammarbySjöstad.

Another hill is added to the loop: on the way back from Fiksätra, right turn in front of Duvnäs Station, on Duvnäsvägen, to Värmdövägen.

The ride will also include two intermediate sprints:
- Top of the hill in the Fiksätra loop (km10)
- Roadsign at the entrance of Älta (km26).

If you are dropped you have the possibility to take some shortcuts (From Duvnäs station to Älta, shortcut in Älta if you stay on the main road).

http://connect.garmin.com/course/4408460

There is no waiting. We just slow down the pace after the 2 intermediate sprints during 1km. if you feel strong, feel free to attack and/or take turns in the front. If you don’t on the back, but make it clear to the cyclists taking turns. Do not obstruct their progression.

See you tomorrow!

Det låter ju asjobbigt. Ska dock försöka pallra mig upp och hänga med så långt jag orkar. Jag kan ju alltid gena via Kranglan och sen genom Älta.

Johan A skrev:
> Det låter ju asjobbigt. Ska dock försöka pallra
> mig upp och hänga med så långt jag orkar.

Ser fram emot bonktwitter.

Johan A skrev:
> Det låter ju asjobbigt. Ska dock försöka pallra
> mig upp och hänga med så långt jag orkar. Jag
> kan ju alltid gena via Kranglan och sen genom
> Älta.

Det ska vara asjobbigt :)

Korspostar lite:

https://www.facebook.com/LePeloton/posts/422182004559219?notif_t=like

Utanför Urban Deli, Sickla Industiväg 06:00
Delvis ny väg: http://connect.garmin.com/course/4408460

The first kilometers until Saltsjöbadsvägen should be warming up (nice pace) then pace up until the top point on the Fiksätra loop (1st intermediate sprint). The pace will then go down until the end of the Fiksätra loop. Pace up when we enter on Saltsjöbadsvägen again for the way back to Nacka until the blue sign at the entrance of Älta (2nd intermediate sprint). Spin the legs until the roundabout where we turn on Erstaviksvägen. From there full speed until the finish at the "Enskedalen" sign.

(Finns bra möjligheter att gena om man blir tappad)

Och lite om vad det är för ride:

The Philosophy of Le Peloton: Always ride as hard as you can, Always smile.

Le peloton is not a race, it is the hardest training session you do every week. In the ultimate Peloton only one cyclist reach the sign in Enskededalen, this means that every person in the bunch have pushed themselves to their limit.

It is really ok to stay in the back if you have to, or if you recover for your next turn flat out in the front. When staying in the back, always use “ta där”.

Beeing dropped is not a defeat, it’s an honour showing you have pushed yourself to your limit, preferably in the front. Arriving at the café with some power still left in your legs, is a defeat.

Le Peloton vilar inte bara för att vintern är på väg!
Imorrn bitti finns lyxen att VÄLJA mellan en CX-loop eller den vanliga Peloton-Loopen!

.....................................................................

Wednesday 6th of november. Outside Urban Deli in Sickla.
We start at 06:00 sharp.

It will be 2 groups:

The road peloton will go standard Peloton Loop, respecting all traffic rules and take extreme care in corners.

The CX peloton will go on the cx loop : http://www.strava.com/segments/5942551
If you are joining on MTB and/or can't keep up, you will have to find the way by yourself, so try to memorize the loop.

We meet at Magnus Johansson Bakery at around 7.10.

Tillbaka
Topp