[Racer] - Göteborg, 10.00 Franssons, lördag, 13mil

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det blir en racertur på lördag, påskafton. Flumeride, som är 13 mil. Vi kör rundan moturs. Ingen fika denna gången, men något kort stopp för banan/kaka blir det ju. Snittfart 33-35km/h någonting. Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 10.00 på lördag. Vi ses!

/Leo

file=69374

Vill bara påpeka att den turen finns med här: http://happymtb.org/forum/turtips/reviews.php?s=243&cat=21&hide=1

från kartlänken kommer ni hit: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1114556

och vidare hit: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=42459

Dock är inte [Turtips Landsväg] Göteborg med omnejd. uppdaterad på ett bra tag och idag säger Bikeroutetoaster att det är 1008 höjdmeter och inte 1611m som det står...

:-D

Kanske skulle jag ta tag i att uppdatera och lägga till lite...

Förövrigt är min medverkan lite tveksam då det är lite för långt i lite för högt tempo och med lite för mycket jobbiga backar... :-) Men kan vi få ihop en långsammare grupp som kör en något avkortad variant så är det inte omöjligt att man hänger på.

/CJ

Vi väntar så klart in alla i backarna och det är inte snabbdistanstempo på lördag utan så där "lagom". :-)

/Leo

Härlig tur och äntligen lite backar. Noterade att det är ca 1700 hm på denna runda. Toppen!!!
Börjar bli mig själv efter förkylning.

Dock en fundering... Vi har ju alla vilat upp oss på långfredagen. Påskafton är för många en dag med släktansvar. Således för att inte göra denna förfrågan alltför lång... Vad sägs om start 09.00? Det blir en naturlig spärr att inte dra iväg i 40 knyck direkt, samt då hinner man med svärföräldrar etc. Vidare slipper vi den värsta värmen och onödigt vätsketapp ;-)

Eller?

Gabbo

Ps. Leo, din definition av "lagom" är för många luttrade rätt kul... Oavsett vilket skall vi nog skoja till det med Dig i backarna...

Vädret kommer bli hur bra som helst, se till att smörja in er ordentligt pojkar!
Själv skall jag plåga mig i kantvinden vid kusten utanför Barsebäck i Örestadsloppet, sedan gäller det att käka för att ha något som kan kallas ben på måndag då det är Åstorpsloppet
Vi får väl se vem som får ihop högst snitt????? (fast ni skall ju köra 3 mil mer)
Patric

Nån mer som är intresserad av CJ:s förslag om en lite kortare tur (t ex genom att cykla direkt mellan Hindås och Bollebygd) i lite mer mänskligt tempo?

är det nån som är sugen på en lite senare start när det är ordentligt varmt? Jag måste till saluhallen innan start så runt 12 vore lagom.

Hej!

Jag hänger gärna med och kör så länge jag orkar. Kan vara av intresse att korta av turen om det blir en sån utbrytning!

/Jonas

Jag hänger på imorgon men känner mina begränsningar och 13 mil i vad jag förmodar kommer att bli 33-34 är lite för snabbt.
Jag har under dagen därför bestämt mig för att köra just det som Geologen föreslog (direkt till Hindås från Bollebygd, kul att vi hade samma tanke), det blir ändå ca 9 mil vilket känns ganska perfekt för mig just nu.
Vi får se hur det blir fram till Bollebygd, bäst vore väl om det blev så många att vi kunde köra två olika grupper, men blir det lite skralt med folk så får man väl försöka hänga med Leo & Co dit så gott det går, slutlig snittfart för mig ligger förmodligen runt 30.

Ses imorgon!

/CJ

Tjenix,

Tack för en god tur så länge det varade. Kul att köra med de stora pojkarna ibland. Kan aldrig vara fel att utamana sin egen förmåga vid jämna mellanrum. Räknat från Delsjöns GK så tog krafterna slut efter en timma vilket var ganska mycket i linje med förväntad prestation. Hade dock missförstått att sträckningen skulle köras motsols men det fanns ju en väg hem även från detta håll. Fick totalt ihop ca 9 mil i för mig bra hastighet, särskilt givet soloåkningen hem.

mvh
C

För få backar idag, tog vägen hem upp genom öjersjö;)

Sinnessjuk körning efter ödenäs, gubbe efter gubbe går upp å drar 46-52 enda till landvetter!
Tack för att ni tog oss hem i god tid innan påskmiddan!
Himla kul idag.

Happy Påsk !
/Robin

Halloj,

Jag var den enda riktigt långsamma som hakade på idag och som förväntat kunde jag inte riktigt hänga med i tempot, det blev därför solokörning nästan hela turen.
Kändes riktigt segt första hälften av turen men kämpade på så gott det gick och belönades med, förutom det fina vädret, även en del medvind på vägen hem från Bollebygd.
På det stora hela e jag ganska nöjd med dagen.

Hoppas alla ni andra också fick en härlig tur!

Mina stats, Franssons ToR

Medelpuls: 160
Maxpuls: 179
Distans: 91,0 km (dator), 91,2 km (GPS)
Tid: 3:06:27 (dator), 3:08:14 (GPS)
Medelhastighet: 29,28 km/h (dator), 29,07 km/h (GPS)
Maxhastighet: 62,19 km/h (dator), 61,5 km/h (GPS)

Datorn hängde sig lite vid något tillfälle, därav skillnad på 2 min på tid etc...

Här finns lite karta å annat bös... http://www.sports-tracker.com/workout/cjmax/1gkt6oj4mubqvnu0

/CJ

Senast redigerad av en moderator:
Blev inringd som ersättare för en kollega som var sjuk. Därav min frånvaro. Jag cyklade till jobbet i alla fall... :D

Tack så mycket för idag, det var kul att få följa med! Jag hade räknat med att kunna hänga på ungefär halvvägs för att sedan fortsätta hem i lite lugnare tempo. Detta stämde ganska bra, efter 7 mil började det bli riktigt tungt och en halvmil senare tappade jag er.

Då jag är en infödd Göteborgare som är helt borttappad utanför kommungränsen missade jag dock fullständigt avfarten vid Edsås och fortsatte istället framåt för att sedan svänga vänster mot Lövhult. 9 km senare inser jag att den vägen inte leder någonstans så det är bara att vackert trampa tillbaks. :-) Lyckades hitta ner till Floda och körde hem längs Aspen. Nästa gång skall jag lägga in rutten i GPSen innan!

Väl tillbaks vid Franssons ungefär halv tre slutade siffrorna på 140 km och 30.5 i snitt.

/Jonas

Jag körde an alternativ rutt idag.... det blev Turku-Raisio-Taivassalo-Hakkeenpää-Taivassalo-Raisio-Turku...140km totalt. platt runda med 34 snitt och en mans belgisk. 17 grader och solsken,fika på föräldrarnas sommarstuga. Allt var kanon. Förhoppningsvis så hinner jag en runda till imorgon. Back to Svedala imorgon kväll...

Mikko: Det låter som en fin runda, grymt bra snittat ensam!!

Vilken dag det blev, årets varmaste runda hittills - på påskafton! :-) Det var ca +20C mitt på dagen och cykeldatorn visade +24C när vi kom till Franssons. Vi var rätt många från början och tempot var jämnt och fint fram till Bollebygd. Dock är det en rätt backig start och det bränner fint i benen redan i Kallebäcksbacken. Efter Bollebygd så körde vi på rätt bra nerför mot avfarten till Edsås, den som Eripax missade. Ödenäsbacken upp var fin som alltid, i lagom tempo. Väl däruppe så blev det medvind och lätt nerförsbacke, så farten drogs upp igen. Det var liksom svårt att hålla igen, så vi körde lagtempo hela vägen fram till Mölnlycke, en bit på 35km. På den sträckan snittade vi 40,0km/h. :-) Efter Mölnlycke slog vi av på tempot, då hade vi ett totalsnitt på 35,3km/h. Lite snabbare än planerat.

Bra kört alla, tack för idag. Vi ses på tisdag i skogen och onsdag på racern. Glad påsk!!!

/Leo

lite data:

trip dist 135,20km
ride time 3:52:48
avg speed 34,80km/h
max speed 66,00km/h
trip alti 1112m
max alti 230m
avg climb 2%
max climb 11%

snittpuls 142
maxpuls 174

Lite bilder då:

karta110423.jpg ht=626

Dagens karta, 135km blev det totalt

banprofil110423.jpg ht=409

och så 1193m klättring enligt GPS:en, här även ett hastighetshistogram. Något knas(!) på pulsmätaren igen, jag har inte så hög maxpuls som på bilden. Den är ca 192 i verkligheten.

tempostrackan.jpg ht=469

Dagens snabba hemtransport från Ödenäs till Mölnlycke, bra fart där. Snitt på 40,0 på 35km.

Jag vill inte på något sätt förringa er prestation ;-), men det var väl inte så konstigt att ni snittade 40 där på slutet... Ca 10 ruggigt starka gossar i svagt utförslut, lätt medvind, sol i ryggen och hemlängtan. :-)
Till och med ett totalt slutkört fetto som jag själv lyckades ju hålla ca 33,5 solo under två av de de sista milen. :-D

Clip.jpg ht=358

/CJ

Tillbaka
Topp