[racer] Kompaktvevparti!

Erik Melin

Ny medlem
[racer] Kompaktvevparti!
Hej! Jag ska ned till alperna i sommar o behöver lite lättare utväxling. Tidigare har jag bytt till MTB bakväxel och kassett för att klara biffen. Nu har jag bytt till tiodelat så den lösningen fungerar väl inte längre? (det går väl inte att sätta på en niodelad kassett och tiodelat MTB finns väl inte?) Lösningen tänkte bli 27 tänder bak med ett kompaktvevparti, 34 tänder.

- Så, kom gärna med förslag på ett hyfsat billigt och bra, alt prisvärt kompaktvevlager. Funktion före estetik. Just nu har jag Shimano 105 från 2003, tror det är Hollowtech II vevlager... Några tankar kring Shimanos FC-R 700?

/e

[racer] Kompaktvevparti!
hej erik, vad lustigt, jag skall också ner till alperna.

kör med ett FSA kompaktvevparti, dom har olika varianter i för mer eller mindre dyra pengar. Mitt har fungerat bra hittills (förrutom när jag tappade kedjan fram på nationaldagsloppet).

för till 34 - 25 utväxling, skall man ha 27 bak??? Blir lite orolig nu.

[racer] Kompaktvevparti!
Tack för svaren!

JLarsson: verkar intressant!
Wilier: åfan, du ska också ned! Jag sticker den 6 juli, vi kanske ses...:-D.
slors: det stämmer, octalink heter de nog, tack för upplysningen. vanlig short cage fixar väl 27?
JT: det är dem jag funderar på... har du ngn erfarenhet ev dem?

/e

[racer] Kompaktvevparti!
Erik Melin skrev:
-------------------------------------------------------
> JT: det är dem jag funderar på... har du ngn
> erfarenhet ev dem?

Jag har ett Shimano FC-R700 liggande hemma som jag ska montera på en bekants hoj. Det är ungefär min erfarenhet! ;-) Kvaliteten känns som 105 ungefär i material. Hur det funkar kan jag dock inte uttala mig om (än).
Ryktesmässigt har det varit lite tveksamheter med FSAs kolfibervevar. Glappande infästningar o dyl, därför var jag lite tveksam till FSA. Men det verkar vara många som har problemfria FSA oxå.

Tillbaka
Topp