[Räcer] Onsdag, franssons, 18:00

0range

Aktiv medlem
Det visar sig att jag blir kvar i gbg en dag längre än väntat.

Det blir en tur ner till Greggered, Inseros och Anneberg

Längd: 67km
Tempo: 28-38
Start: 18:00
Aftebike @ Franke´s
Bikeroutetoaster: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=36830
Bild-4.jpg ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Låter intressant. Kommer vi hem från Dalsland i tid imorgon så är jag på. Annars kör jag en solotur tidigt torsdag morgon.

Fast det där med Frankes vetefasen hur jag ska få ihop... Vill inte sitta och sörpla enpetare till öl, så då får jag vackert cykla hem till Björsared efteråt, tar ca. 30-45 minuter beroende på efterformen och vind. När blir det mörkt numera? 22:30?
Hmmm. I-landsproblem.

Ser att CJ prickat in samma sträcka som HCK brukar köra sin intensivpass på Tisdagar och vad passar då bättre att göra detsamma, så det blir lite nytta av en två timmars tur!
Dvs, lite lagtempo, jaga ikapp utbrytningar, backpris i backen efter Inseros, belgiskt osv, kanske 20/40 sek intervaller tre och tre eller liknande... eller ungefär som en vanlig Onsdagstur med Happy alltså...

/Stefan - kommer

Tempo 28-38 km/h..? :-) Vad specifikt.

Jag är lite seg i benen efter gårdagens cykling, men det vore kul att pröva ett något högre tempo om ni andra känner för det? Hur backig är öglan mellan Kållered och Kållered egentligen? 327 höjdmeter totalt säger mig inte så mycket.

Fin runda som jag körde i helgen. Det är inte så backigt mellan kållered-kållered. en brant lite längre backe när man "svänger runt". men den är fin och där efter är det typ nedför hela vägen till anneberg :)

Orange: fick du tjejstryk på spurten igår? ;)

/Lisa

Jag hänger också gärna på en cykeltur! Hade egentligen tnkt mig ett lugnare pass idag, men jag får väl ligga på sista rulle hela vägen;-)...

0range skrev:
-------------------------------------------------------
> Vadå? här är det strålande solsken.

Här är det strålande regn...

Mmm, kom en liten regnskur för en stund sen men nu skiner solen igen, frågan är då linne eller inte linne... :-)

/CJ

Hepp! En onsdagstur sket sig. Kom hem först runt 17-tiden, sen skulle det grillas (prickade givetvis in ett monsunregn på 5 minuter just då), packa ur bilen, badas ungar, staplas upp 2 kubikmeter ved m.m. Får bli något imorgon istället.
Får njuta av eder RR senare ikväll istället.

Ujuj, tack för en go och jobbig runda. Gärna fler temporundor framöver! Dock tycker jag då vi ska satsa mer på teknik än rå fart, så man försöker undvika luckor, inte drar för hårt, får bra flyt när man kör belgisk osv, då får vi också ett gött snitt tror jag. Men fler sådana här rundor! Tack Calle för dina peppande vrål på slutet där, dom gjorde gott! :-)

Tack för en riktigt trevlig runda, kände mig hyfsat stark idag. Kul med lite tempokörning :). Slänger med lite av mina värden från rundan
090715.jpg ht=486

Missade turen idag, cyklade 125km till Gullmaren och svärföräldrar. Fin tur i sol och något lägre tempo, klarade mig undan regnet helt.
På tillbakavägen ligger cykeln i bilen, med mig i passagerarsätet.

Jepp, en bra tur med bra fart och tempo, det här är kanonbra träning! Lite mera "övningar" bara som Stencil antydde så kommer vi alla köra V.R. under 8h nästa år!

Bergspriset efter Inseros var som att plocka godis från en unge, även fast Paprikan bjöd upp till dans ;)
Lagtempot sedan till Anneberg var härligt kränkande, folk droppade av allt eftersom och till slut så drog 0range längsta strået med en taktisk monsterförning just innan Annerberg, snyggt!

Sen körde vi lite Belgiskt från Kållered till Mölndal, som flöt på riktigt bra och avslutande spurten till Franssons tog JohanG i vild flight med undertecknad.

Min data:

Distans: 67,04 km
Snitt: 36 km/h (Franssons - Franssons)
Snitt under lagtempot (ungefär 13.5 km): ca 43 km/h
Medelpuls: 148
Snabbast: 56,2 km/h

Och så en bild från Franssons: (Calle tog lite mer, kommer upp när som helst ;)
20090715142Medium.jpg ht=544

Tack för idag, bra kört alla!

Vilken knäknäckarkadens, ligger du och kör i 70kadens Mathias900 ?,, auch.

Senast redigerad av en moderator:
MinC skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken knäknäckarkadens, ligger du och kör i
> 70kadens Mathias900 ?,, auch.

Jag orkar inte trampa fortare än så.. ;)

Tack för igår. :-)
Det gick så fort hela tiden så det blev inte så mycket bilder men här kommer de jag har i alla fall.

ResizeofIMG_2480.jpg ht=544

ResizeofIMG_2481.jpg ht=544

ResizeofIMG_2482.jpg ht=544

ResizeofIMG_2483.jpg ht=544

ResizeofIMG_2484.jpg ht=544

ResizeofIMG_2485.jpg ht=544

ResizeofIMG_2486.jpg ht=544

ResizeofIMG_2487.jpg ht=544

ResizeofIMG_2489.jpg ht=544

ResizeofIMG_2490.jpg ht=544

Här skulle det vara två portioner munvattnande "Matildas Kyckling" med potatisgratäng men vi var så hungriga att jag inte hann ta någon bild innan det var uppätet. :-) Rätten rekommenderas.
ResizeofIMG_2491.jpg ht=544

ResizeofIMG_2492.jpg ht=544

ResizeofIMG_2493.jpg ht=544

/CJ

Bergspriset! Som att plocka godis från ett barn - HMPF! Vänta bara Steffo...... Jag skall bloddopa mig till nästa gång så skall du få smaka.....

Tack alla för ett bra pass, fler såna.....

Patric

Tillbaka
Topp