Racercykel G2

rudakud

Medlem
Racercykel G2
20180507_122919.jpg
20180507_122928.jpg
20180507_122914.jpg

Hej
har en racercykel av märket G2. Någon här som vet något om detta märke. sitter compagnolo chourus 9delat växelsystem och mavic ksyrium elite hjul på den, även carbon i framgaffel och bakram. funderar på att sälja den och undrar vad värdet kan ligga på . ramen är nog en Large.
mvh Patrik

Bilagor

• 20180507_123115.jpg
    20180507_123115.jpg
    265.7 KB · Besök: 113
Racercykel G2
Den ser jäääättestor ut. Tippar på XXL, minst.
Sitter det 9-delat på den, så är den i storleksordningen 20 år gammal.
Har du tur, så hittar du en lång person som är villig att betala 2-5000 för den. Så stora cyklar är ovanliga på andrahandsmarknaden av förklarliga skäl.

Racercykel G2
G2 var ett märke som en liten cykelbutik på Södermalm i Stockholm skapade. Jag tror inte butiken finns kvar och jag har till och med glömt bort namnet på den, men ägaren hette Gewfert (stavning?).
Den cykeln är antagligen inte värd speciellt många kronor, det är riktigt gamla grejer från början av 00-talet.

Racercykel G2
zirxo sa:
G2 var ett märke som en liten cykelbutik på Södermalm i Stockholm skapade. Jag tror inte butiken finns kvar och jag har till och med glömt bort namnet på den, men ägaren hette Gewfert (stavning?).
Den cykeln är antagligen inte värd speciellt många kronor, det är riktigt gamla grejer från början av 00-talet.

Cykellabbet hette butiken som låg på Kocksgatan.
http://alpensepp.net/ (avsomnad?)

Racercykel G2
gsb sa:
zirxo sa:

Cykellabbet hette butiken som låg på Kocksgatan.
http://alpensepp.net/ (avsomnad?)
Så hette den ja!
Jag praktiserade till och med där när jag gick i högstadiet...

Racercykel G2
Chorus 9-delat bör vara mellan -97 och -00 (om den inte byggdes med "lagerprylar").
Ksyrium kom väl inte förs -99 (men hjul är ju lätta att byta :-) och fick väl aluerkrar -00 men) Elite har ju alltid varit stålekrar som blev svarta -02 eller -04).

Tillbaka
Topp