Racing ray/racing ralph 2019

Och jag som väntat och väntat på att dom ska komma.
Så igår morse beställde jag 2 Ralph av gamla modellen istl ... blev iofs billigare så .

hm sa:
Så igår morse beställde jag 2 Ralph av gamla modellen istl ... blev iofs billigare så .
Oj vad synd. Med tanke på att dom gamla däcken kanske är världens genom tidernas bästa XC race däck

Bajker sa:
hm sa:
Oj vad synd. Med tanke på att dom gamla däcken kanske är världens genom tidernas bästa XC race däck

Faktisk mest kört rron och thunderb senaste åren .
Hur bra funkar rralf fram egentligen?

Jag ringde och prata med r2 bike och de lät som att de individuella däcken skulle komma i augusti och att "bundle" med både skulle komma i september. Men de var noga med att påpeka att det itne var säkert eftersom distributören inte kunde garantera leveransen. Jag valde att köpa en uppsättning "gamla" racing ralph och rocket ron istället. Det blev 500-600 kr billigare än de nya. Troligen till nästa års viktiga tävllingar skaffar jag de nya varianterna så man får testa dem!

Vad missar jag om jag inte vågar vänta och beställer ett par 2018 RaRa/RoRo?
Behöver verkligen ett par nya däck innan det blir blött och mjukt, rull, grepp och möjligtvis vikt är väl dom intressanta parametrarna då jag är såpass feg att punkteringar knappast är något problem, körde hela förra hösten/våren med RaRa/RoRo evo liteskins med tubolitos utan punktering, eller i alla fall ingen punktering som inte berodde på tubolitos kassa ventilrör i plast.

såkket sa:
Vad missar jag om jag inte vågar vänta och beställer ett par 2018 RaRa/RoRo?
Behöver verkligen ett par nya däck innan det blir blött och mjukt, rull, grepp och möjligtvis vikt är väl dom intressanta parametrarna då jag är såpass feg att punkteringar knappast är något problem, körde hela förra hösten/våren med RaRa/RoRo evo liteskins med tubolitos utan punktering, eller i alla fall ingen punktering som inte berodde på tubolitos kassa ventilrör i plast.

Vad du missar är väl rätt uppenbart? Att prova den nya varianten. Med gamla kombon RaRa/RoRo har du ett par däck i absoluta världsklass

Dave1979 sa:
Gusthoren sa:
Vad tror ni om att köra dessa däck på cykelvasan?

Säkert bra med torrt eller ganska torrt underlag. Om det hällregnat en tid innan hade jag nog valt annat framdäck

Tvärtom, faktiskt, Racing Ralph och Racing Ray ger bra med grepp o är lämpliga för XCO-lopp. Cykelvasan, på grund av dess otekniska karaktär, körs med så lättrullande däck som möjligt, t.ex. Thunder Burt (åtminstone back). Kanske ett smalt (2.1") Racing Ray fram.

NickPick sa:
Doominator1 sa:
Gusthoren sa:
Vad tror ni om att köra dessa däck på cykelvasan?
Du borde veta att som IKHP-cyklist kör man Thunder Burt på Cykelvasan, oavsett väderlek.

Thunder burt är bara för de som kör sub 2:50.

Tror däcken blir kanon!

Thunder Burt funkade även ok som bakdäck i leran på Engelbrektsturen 2015... ;)

https://www.instagram.com/p/5oZex-lPrQ/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1af66eshcm5dw

Men hade jag haft chansen att byta till Racing Ralph innan start så hade jag nog gjort det. :)

Jag siktar också på att köra på Ray och Ralph denna säsong.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp