råd ang. bromsar MTB
har problem med mina bromsar på mtbn( merida trail 300, bromsar Tektro Auriga, köpt ca 2,5år sedan) vid regn och fukta skriker dom som man nästan skäms vid inbromsning. kan även uppleva försämrad bromsverkan.
har testat alla tips och råd som jag hittat på alla dess trådar, inget som funkar.
varit i kontakt med grossist och dom råder mig att byta klossar alternativ även skivor, och ta kontakt med lokala ÅF, tyvär är jag inte jätteroad av att gyna denna då service och tillmötesgående inte ingår i hans ordförråd.
mina frågor är:
- byta skivor o klossar själv med orginal reservdelar, har aldrig gjort det innan, hur kneppigt är det?
- byta bromsar helt, annat märke, bättre kvalitet.( nån som har nått tips isf?)
- lämna till ÅF och låta han göra och han lär ta duktigt betalt vad han än gör. ( detta alternativ finns knappt på kartan)
tacksam för era tips, råd, tankar.
tack på förhand.
har testat alla tips och råd som jag hittat på alla dess trådar, inget som funkar.
varit i kontakt med grossist och dom råder mig att byta klossar alternativ även skivor, och ta kontakt med lokala ÅF, tyvär är jag inte jätteroad av att gyna denna då service och tillmötesgående inte ingår i hans ordförråd.
mina frågor är:
- byta skivor o klossar själv med orginal reservdelar, har aldrig gjort det innan, hur kneppigt är det?
- byta bromsar helt, annat märke, bättre kvalitet.( nån som har nått tips isf?)
- lämna till ÅF och låta han göra och han lär ta duktigt betalt vad han än gör. ( detta alternativ finns knappt på kartan)
tacksam för era tips, råd, tankar.
tack på förhand.