Råd ang Vitus Razor VRX

Knaka

Medlem
Råd ang Vitus Razor VRX
Hej!

Jag planerar köpa en cykel för att pendla ca 40km t/r (Malmö - Lund). För några år sedan körde jag ofta samma sträcka med en riktig skitcykel vilket gav upphov till svordomar, frustration och generella ryggsmärtor. Detta vill jag inte uppleva igen och vill därför ha någonting vettigare nu. Vill också kunna ta mig runt i landskapet mer allmänt och vill att det ska gå snabbt. Har därför tänkt mig en racer och har kikat på den här:

http://www.chainreactioncycles.com/se/en/vitus-razor-vrx-road-bike-2018/rp-prod159735

Jag har aldrig ägt nån vettig cykel förut men av vad jag läst mig till verkar den vara helt okej för det priset (då jag fortfarande är en fattig studentjävel blir det svårt att gå högre än så). Vad tror ni om den? Prisvärd? Vettig för syftet? Bekväm? Finns det måhända bättre alternativ? Motvinds-avstötande tilläggskomponenter?

Tacksam för svar!

Råd ang Vitus Razor VRX
Hej,

Jag kollade på samma cykel. Med den rea som pågår nu (22% = 6000 kr) kan man ju inte säga annat än att du får mycket komponenter för pengarna (Tiagra 4700 fram/bak/vev/reglage). Hjulen är helt ok, och double butted ram med kolfiber-gaffel är ju inte heller fel.

Vi vet dock inte vad den väger (gissar på 9,5-10 kg), det finns inga recensioner av den än, och om det är din första landsvägscykel kan det finnas en poäng att testa lite olika geometrier och typer i hos en handlare för att hitta något som du sitter riktigt bra på.

Råd ang Vitus Razor VRX
Ska du pendla så är det kanske vettigt att kolla efter någon hoj som har plats samt fästen för breda däck som ger bra komfort inkl. skärmar samt fästen även för pakethållare.

Tillbaka
Topp