Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hallå!
Har ni någon rekommendation om stänkskärmar som ska passa en Specialized Diverge. Vill gärna att dom ska vara smidiga att ta av snabbt de dagar det är torrt väglag ute.
/Stefan
Har din cykel fästen för Specializeds egna skärmar?
![]()
Made for riders, by riders. | Specialized.com
From seasoned pros and weekend warriors, to kids and commuters—if you ride, we’re for you. We believe bikes have the power to change lives. This simple truth drives us to be—and do—better.www.specialized.com
Annars är min egen erfarenhet att fasta skärmar som man ska ta av är både rackiga och lite för omständliga att jobba med för att det ska bli av. Bättre att köra antingen eller, fasta skärmar av god kvalitet som sitter hela tiden, eller väldigt enkel bakskärm. Ass Savers Fendor Bendor funkar fint för mig, men kräver att man har en vettig bromsbrygga.
^Jag hade de där Bontrager skärmarna. Snygga och stabila. Men höll bara 2 vintrar. Bakskärmen gick av på mitten förra veckan. Tidigare hade jag SKS Bluemels. De höll oxå typ 2 vintrar. Gick rakt av sen vid ena fästet. Nu har jag köpt SKS Longboards. Gillar framskärmen som är lång på riktigt. Men bakskärmen är knappast ”Long” Då jag kör i en vinterklunga med krav på kompislapp så fick jag förlänga skärmen bak med typ en halv meter. Men om/när jag kör sönder dessa skärmar oxå så blir det ett par kvalitets-skärmar i alu och inga mera plastskärmar.
^Ok, kollade upp Gilles Berthouds sajt nu. De rostfria matt-svarta såg ändå rätt ok ut??
Lämna in skärmarna för lackning kanske? Vet ej om man kan anodisera...Jo. De fanns dock inte hemma när jag beställde så jag har kört med de blanka - såg sådär ut tyckte jag. Men när min svarta framskärm ger sig åker nog gb skärmarna på igen. Visa bilaga 401514