Rådfrågning om Giant Talon till barn.

TobbeV

Aktiv medlem
Rådfrågning om Giant Talon till barn.
Sitter och tittar på cykel till dottern som växer så det knakar. Kollar på en Giant Talon 3 I storlek XS. Hon mäter just nu 148 cm. Detta ska enligt Giant motsvara XS upp till 165 cm.
Någon som har koll på hur de är storleksmässigt. Små eller stora?
Det är ju 27,5 " det rör sig om också.
Eller kommer hon växa ur den direkt?
Det är ju 10 cm kvar till en S.
 
Rådfrågning om Giant Talon till barn.
Känner att cyklar lätt blir för små för barnen om man slaviskt följer tabellen.
Rätt bra skillnad på min grabb med långa ben och hans kompis med korta ben, trots samma längd.
Rekommenderar provcykling!
 
Rådfrågning om Giant Talon till barn.
Skulle säga att storleken är rimligt. Lite stor men det är bra för att bnar växer snabbt vid den längden. Standover height kan dock vara hög beroende på benlängd och känslighet barnet.

Cykeln är inte bra lämpad till stig med en stålfjäderi gaffeln som troligtvis är mycket för hård.
 
Tillbaka
Topp