Radon Slide 150 9.0 SE eller Cube AMS 150 Race?

Radon backstabbing :)

1391023176808.jpg

Jag har en radon slide 150 e1 . Den är väl lite mer åt enduro då den har en 160 gaffel. Men jag är så äckligt nöjd! Köpte en lite längre stem för att få den något mer åt AM hållet när man cyklar på hemma plan (inte så mycket nedför)..

Bejjs skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej.
>
> Som rubriken lyder så står jag och väger mellan
> två cyklar och skulle behöva hjälp med att
> göra ett beslut. Jag vill ha en cykel som ligger
> mellan All mountain och Enduro.
>
>
> Slide 150 9.0 se
> http://www.bike-discount.de/shop/k1819/a101129/sli
> de-150-9-0-se.html
>
>
> Cube AMS 150 race
> http://www.bike-discount.de/shop/k1867/a79058/ams-
> 150-race-black-anodized.html?mfid=4

Såg en specialized stumpjumper fsr 29" för samma peng på blocket häromdagen. Kolla in de och specialized enduro 29. Har för mig att du var ganska lång? Många längre personer föredrar 29 en del inte.

Hej
jag kör på en AMS från 2009, inte mkt har hänt med ramen sen dess. Mer dämpning och nån vinkel här och där kanske.

Den ligger inte mellan AM och Enduro snarare mellan XC och AM. Visst den klarar mer än man tror har kört lite lättare DH med den men om du ska köra mkt utför så välj sliden eller en CUBE stereo eller fritzz.

Kört min Radon Slide i två år och är totalt nöjd!
Jag gjorde tvärtom mot Jejje och bytte till en superkort styrstam för att få den lite kvickare i skogen och DH. Cyklar sällan på vägar.
Den jag har sitter det FOX dämpare på (2012) och de fungerar utmärkt. Reverb stolpe och XT komponeter med Formula bromsar är riktigt riktigt bra combo.

Jag har en AMS 150 SL från 2012, mycket lik den RACE som du tittar på, hade i princip bestämt mig för en RACE när en SL till toppenpris dök upp och valet var klart ;-). Finns bilder i CUBE tråden vill jag minnas... Håller med om att den trots 150mm fjädringsväg ligger mer mellan XC och AM men flera tester i Tyskland påstår att den också klarar lättare DH utan större problem. För mig är den en perfekt kompromiss! Det är en komfortabel "tourer" med möjlighet att användas för flera typer av cykling. Blir det här din enda cykel eller har du fler redan som täcker andra behov? Tänk efter lite på komponentval också, FOX vs RockShox, Shimano VS SRAM...vad jag föredrar är klart men du har säkert en egen uppfattning och tidigare erfarenheter. Jag har FOX 2012 utan CTD så jag känner mig trygg - alla kan ha kvalitetsproblem, det avgörande är hur de hanterar dem och där har jag egentligen inte hört så mycket negativt om FOX.

Tillbaka
Topp