Radon Slide 8.0 27,5 plus

gnilrub

Aktiv medlem
Många som har rea nu. Jag fastnade lite för en Radon Slide 8.0 med plushjul. Jag cyklar uteslutande på stig. Inga större utförslöpor i min skog dessvärre men jag försöker cykla så svåra partier jag klarar av. Jag har någon slags dröm om att köra några endurotävlingar. Annars gillar jag att utforska nya stigar och att cykla i obanad terräng, berghällar och sånt, året runt.
Hade tänkt skaffa en Scott Genius plus eller Stumpjumper fattie men fick syn på den här idag. Tror ni den passar mina behov? Är det ett bra köp? https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-27-8.0-582642/wg_id-7247

Ok spec. till bra pris och inte allt för hög vikt heller.
Ska du köra enduro vill du nog kolla på att byta däcken till t.ex. Maxxis DHF/DHR 2.8".
Bara att slå till.

Gillar cykel, den ser rolig ut i geo och har boost fram/bak. Välutrustad där det gör skillnad. Fin Pike gaffel och Monarch dämpare, dropper, fina DT hjul med rejäl 40 mm bredd skodda med toppklass NN Evo TLE Trail/Pace däck som inte behöver bytas ut, rejäla 4-kolvsbromsar med 180 mm skivor fram/bak, RaceFace cockpit, Ergon grepp/sadel etc. Det enda på cykeln som är lite budget är vxlgrupp Sram NX 11-42T men, det gör säkert jobbet. Riktigt bra pris!

Svårt att se hur den inte skulle göra jobbet.

glitch sa:
Stånkan sa:

Får de skickas? Jag kontaktade några UK Scott handlare om en annan cykel och då fick jag alltid svar att de inte får exportera Scott.

Det vet jag inte. Såg ett PSA på STW för ett tag sedan och tänkte att det kunde vara av intresse. Om de inte skickar hit är det tämligen värdelöst (om det inte går att lösa med 3e part).

glitch sa:
Stånkan sa:

Får de skickas? Jag kontaktade några UK Scott handlare om en annan cykel och då fick jag alltid svar att de inte får exportera Scott.

Jajemen. Köpte själv en Genius 720 plus från startfitness för några veckor sedan. Väldigt nöjd med cykeln!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp