Radon Slide Trail 8.0

Radon Slide Trail 8.0
Min tjej köpte en och cyklade första gångerna i helgen och hon var mycket nöjd. Hon har dock inte så mycket att jämföra med (4 dagar med Specialized Stumpjumper ST comp -19), men jag tycker att det verkar vara sjukt mycket cykel för pengarna; bra komponenter och cykeln ser verkligt bra ut.

Jag tog en liten provtur men det säger inget eftersom hennes är S och jag har L och cykeln är inställd efter hennes vikt (55 mot 90kg).

Radon Slide Trail 8.0
Verkar vara jättefina cyklar, mer info här och där. Till dina 188 cm passar Large + 65 mm stam eller XL + 45 mm stam. Cyklarna levereras med 50 mm stam. Jag hade valt XL utan tvekan. Rimligt 490 mm sadelrör på XL.

Radon Slide Trail 8.0
Tack för info.
Ja, får se om jag vågar chansa på en Radon Slide Trail 8.0.
Köper nog en L för sönerna som är ca 180 cm kommer nog också vilja cykla på den, det blir nog de som kommer att använda den mest :-) och en XL är nog för stor för dem. Är vi nöjda med cykeln så får väl jag köpa en XL till mig själv sen.

Radon Slide Trail 8.0
Det enda som jag kan tycka är lite lite snålt på spec'n är DT-hjulen som bara är av den enklare modellen (dvs. utan eras "star-ratchet" system för frihjulsmekanismen), men man kan som sagt inte få allt här i världen (speciellt inte för 25Tkr kålfiberfjong-hoj...) KÖP en XL!!

Radon Slide Trail 8.0
Testade nya Slide Trail 10.0 igår i 2 minuter. Jag är 183cm och normalbyggd och det var en Large (20"). XL hade varit alldeles för stor för mig. Denna hade betydligt längre reach än min Canyon Spectral med Largeram, även om det inte ser ut på på specen.

Tillbaka
Topp