Radon ZR team 7,0 sram

Radon ZR team 7,0 sram
sittbulle skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som har erfarenhet av denna cykel?
>
> Verkar vara en vettig cykel till bra pris.

Om du bifogar en länk kommer du få svar... :-) T

Radon ZR team 7,0 sram
Har själv en Radon ZR race 7.0. Den har väl mer framåtlutad geometri, men byggkvalitén, de grymma komponenterna och så vidare gör alla Radon till prisvärda cyklar. Team har lite mer upprätt ställning, mer förtroendeingivande skulle jag säga. Reba är inte en gaffel jag har testat, har bara kört storebror SID(som sitter på min race-modell), men det är många här som gillar den gaffeln. Säger att den känns som SID fast styvare och något hekto tyngre. 11.6 kg är tillräckligt lätt för att det ska gå fort i skogen utan att suga för mycket i backarna. Vill du sedan kanske tävla ngt lopp på den eller så, så köper du nya hjul, för de som följer med väger ca 2,1 kg.

Radon ZR team 7,0 sram
Jag har en Team 7.0 fast med Shimanokomponenter, och är ruskigt nöjd. Reban är en skön gaffel och cykeln är mycket rolig på stig. Jag gillar lite mer upprätt geometri och tycker denna är alldeles lagom.

Radon ZR team 7,0 sram
De olika varianterna av Reba och sid är samma funktion i olika chassin där sid:en är en lättare variant för vikt kinkiga. Jag bytte till Sram växlar och Reba på min hoj till denna säsong och är väldigt nöjd med det så komponenterna är det inget fel på, vet inget om ramen men folk verkar nöjda med deras hojar.

Radon ZR team 7,0 sram
Låter som en cykel som helt klart är värd pengarna. Tanken var egentligen att köpa begagnat men så blir nog inte fallet...
Tror ni dom gör nåt på priset vid köp av tex 2-3 cyklar?

Radon ZR team 7,0 sram
Jag tänkte ringa, och diskutera. Självfallet på tyska=)
Vi får se man kan ju alltid prova, kankse går att få med lte extra grejer annars?
Tänkte ju också kanske åka ner och hämta dom, köpa lite starksaft på vägen hem...

Radon ZR team 7,0 sram
baggy skrev:
> Det finns ju nått center i bonn som bara säljer
> i butik.

Och där kostar Shimano-varianten 799 EUR just nu...

Radon ZR team 7,0 sram
Är det något som har vägt sin Radon? Står 11 kg för team 7.0 på bike-discounts hemsida och 11,6 på Radons hemsida. Hade varit kul att veta vad de väger i verkligheten.

Radon ZR team 7,0 sram
Haakan skrev:
> Är det något som har vägt sin Radon? Står 11
> kg för team 7.0 på bike-discounts hemsida och
> 11,6 på Radons hemsida. Hade varit kul att veta
> vad de väger i verkligheten.

Har en Team 7.0 2011 strl 22" och skall väga från 11.6 enligt spec. Min granne som kör kolfiberracer testade en sväng och fick gissa vikten: "under 10kg känns det som".

Hursom min väger 13.2 med: pedaler på 533g, skärmar, 2 flaskhållare, cykeldator.

Som kuriosa kan jag nämna att jag också har en Brand-X mtb ram från CRC med biltema 28"hjul, gängad stelgaffel, deoreparti och acera-växlar. Vikt 12.2kg

Tillbaka
Topp