Radon ZR team?

Diplomat

Ny medlem
Radon ZR team?
Är på jakt efter en bra instegsmtb och har fastnat lite för en Radon ZR team 6.0 som verkar ha rätt skapliga komponenter. Kolla gärna på länken nedan.

http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-60/

Är det något att ha eller bör man lägga till några tusen mer för att få en Radon ZR team 7.0?

http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-70/

Kom gärna med era åsikter och synpunkter ni som har lite mer kunskap inom området!

Senast ändrad:
Radon ZR team?
Säkert bra instegs cyklar, tänkte bara tipsa om att om du är medlem på stadium så kör dom 25% på i princip allt, xxl kör även nån rajd på cyklar... Tänkte om du ville klämma och känna lite så har du nog chansen att göra bra klipp nu.

Radon ZR team?
Jag hoppas det, om ni har tid får ni gärna kolla på specifikationerna nedan. Verkar vara bra växlar mm på? Frågan är hur framgaffeln står sig? Ska sägas att den går loss för ca 6200kr..
Radon ZR Team 29 6.0

Fork Rock Shox XC30 TK Coil
Travel fork 100mm
Brakes Shimano Altus BR-M355
Brake discs Shimano SM-RT20 160/160mm, Center-Lock
Crank Shimano FC-M523, 10-speed, 40x30x22T, 175mm
Inner bearing Shimano BB-ES300 113mm (73mm BSA)
Shifter Shimano Deore SL-M610
Derailleur Shimano Deore FD-M610, 10-speed, Topswing 34,9mm
Rear derailleur Shimano SLX RD-M670-SGS
Cassette Shimano CS-HG50, 10-speed, 11-36
Chain Shimano CN-HG54
Front hub Shimano Acera HB-M3050 Disc, 32h, Center-Lock
Rear hub Shimano Acera FH-M3050 Disc, 32h, Center-Lock
Spokes DT Swiss
Rims Alex EN24 29er Disc
Handlebar Levelnine Race Riser 318 9°
Stem Levelnine Race 6°
Headset FSA No.10
Grips Radon basic grips
Seatpost Levelnine Race 30,9 x 350mm
Saddle Selle Italia X1
Tires Schwalbe Smart Sam, 29 x 2.25"
Colour black/anthracite/yellow
Weight 13,75 kg**
Frame size 16", 18", 20", 22"

Radon ZR team?
Om du köper en, se till att kolla så allt sitter som det ska!
Min kom med lösa klingbultar osv, efter min första service var det som en helt annan cykel.

Radon ZR team?
Tack för alla svar och tips! Vad exakt är bättre med en luftgaffel? Håller den längre eller är det främst komforten? Antar att den är lite lättare också..

Radon ZR team?
Lättare att anpassa efter din vikt/körstil/terräng. Luftgaffel är definitivt att föredra.

Jag har en ZR Race som jag kört på i snart 3 år, funkat kanon. Riktigt prisvärd sett till vad man får för komponenter. Jag gillar att pyssla om cykeln själv, köpt på mig prylar för att serva i princip alla delar av cykeln själv. Gillar man inte det så kanske det kan vara idé att köpa av någon lokal försäljare. Misstänker att de hellre servar en cykel de själva sålt än en postordertysk.

Radon ZR team?
LHelge sa:
Lättare att anpassa efter din vikt/körstil/terräng. Luftgaffel är definitivt att föredra.

Jag har en ZR Race som jag kört på i snart 3 år, funkat kanon. Riktigt prisvärd sett till vad man får för komponenter. Jag gillar att pyssla om cykeln själv, köpt på mig prylar för att serva i princip alla delar av cykeln själv. Gillar man inte det så kanske det kan vara idé att köpa av någon lokal försäljare. Misstänker att de hellre servar en cykel de själva sålt än en postordertysk.

+1 på den
Haft min i 3 år utan problem. Visst, bytt slitdetaljer o styrlager men sånt man får räkna med oavsett fabikat

Tillbaka
Topp