ragley piglet 2 2014 bygge

Sitter å väntar på mer delar till hojen beställde hem ett renthal fatbar lite 20mm Rise samt renthal handtag och en kedjespännare som ska komma från chainreaction samt hoppas sportson hör av sig med mina butcher däck snart ,men det är ju ingen jätte panik då någon beställt en jäkla massa snö till Göteborg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Då har man skruvat på lite nya delar som kommit på posten

Hahaha bättre bilder kommer snart svårt att ta bra bilder i förrådet med en iPhone tyvärr

vad är happy korrekta bilder ?

Styret köpte jag på chainreaction för ca600 kommer inte ihåg exakt

Mycket tjusig velociped!

Om du tar fler bilder med mobilen, gör det i liggande format så blir det rätt. Det tycks som om forumet struntar i den meta-tagg som talar om att kameran varit vriden nämligen, så alla stående bilder blir liggande.

christian.s skrev:
-------------------------------------------------------
> Jävla skön video
>
>
>
>
> 26 aint dead !!!

Mäktig film, schysst hoj!

För mig fungerar alla bilder rätt.

Snygg hoj! 780mm-stüre?

Spontant känns det där som en lekhoj och då tänker jag osäkt på framväxeln :) Den hade blivit läcker med enkelklinga :)

Coo färg!

Lillklinga är ju svinskönt att ha det är bara nån hype att köra utan. Ska man köra på vintern klarar man sig inte utan. Å har man byggt en lite tyngre hoj som ska hålla så kan det med vara skönt om man inte vill knuffa upp för varannan backe i skogen. På min gamla gt har jag låst framväxeln på mitten då funkar det bra som styate men det gjorde jag bara för att reglaget pajade...

christian.s skrev:
> Hur funkar det utan växel fram ligger den kvar av
> sig själv ? Lr bör man sätta styrning på den

Har du en N/W klinga och en typ2/shadow växel klarar du dig utan styrare, titta lite i snik xx1 tråden:)

Jävligt snygg hoj!

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Då var butcher control 26x2,3 monterat och klart samt lite grov inställda växlar så en sväng till helgen får det bli !

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    63 KB · Besök: 21
christian.s skrev:
> du tycker det är overkill med så stora bromsar .
> Jag tänkte att större måste vara bättre ;)

Själv tänker jag att större måste vara tyngre.

Sen läste jag iofs någonstans att storleken inte har någon betydelse.

Att lägga ut en annons på köp & sälj med pris, skick och spec. funkar nog bättre om du vill sälja. Vill du ha koppling till denna tråden kan du nog länka från annonsen också.
Men jag kan ha fel.

Tillbaka
Topp