Raid uppsala 2003

cykelbud

Ny medlem
Raid uppsala 2003
Någon som ska köra raid uppsala 2003 på lördag?

Någon som kört den förut?
Någon som cyklelorienterat förut och har lite tips att ge?

Jag och trek-mange ställer upp i team saltgurka, får de hur detta går... har inte ens kompass så det lär bli en överraskning hur väl orienteringen faller ut hehe...

förresten hur funkar det där med norr och syd egentligen...?

Raid uppsala 2003
Jag och en kompis körde vår första (men inte sista) multisport tävling SARA förr-förra helgen. www.skaneadventure.nu
Tränade orientering två ggr innan och det gick bra.

Åtta och en halv oförglömlig timme !
Superkul !!!
Vi fick verkligen mersmak på den typen av tävling.

Lycka till !

Mvh / Lars

Raid uppsala 2003
Ja det blir den långa, vi halkade in på ett bananskal, de tog in 10 lag till mot slutet bara i långa klassen.... :)

äventyrsmomentet verkar kul, vad fick ni göra för något lefty?

Raid uppsala 2003
* Rulla 300 kg halmbal runt en stubbåker.
* Bågskytte
* 26 våningar upp i Malmö´s högsta Hotell med rökgastuber på ryggen 18 kg !
* Klättervägg ca 6-7 meter hög.

Halmbalarna och Hotellet var hemlighållet för oss.

/ Lars

Raid uppsala 2003
hmm, rökgastuber på ryggen, springer man med tillhörande andningsmask också? I så fall måste man va bra på att hålla andan, för rökgas - vad nu det är - måste va giftigt o inandas.

Jag kan minnas att vi gjorde rökdykning i lumpen och där hade vi syrgastuber på ryggen istället.

Låter som en tuff gren annars o springa upp i ett rökfyllt hotell.

Raid uppsala 2003
Jag avstod från att besservissra förut, men nu kan jag inte hålla mig:

Det är inte syrgas heller, det är vanlig luft, men komprimerad.

Raid uppsala 2003
Typiskt också, jag som försökte va lite kvick där , men nog säger man syrgastuber, eller var det kanske rökdykartuber, eller var det aga-divator?

Raid uppsala 2003
Jo, många kallar flaskorna för syrgastuber.

Aga-divator är helt korrekt i 99 fall av 100 när det gäller rökdykarprylar om jag minns rätt.

Raid uppsala 2003
Det låter ju skitkul med Raid Uppsala. Fast det finns ett problem med multisport: Hur får man råd med BÅDE cykel och kanot? Bara att köpa kartfodral till årets C2 Citychallenge spräckte min budget. För att inte tala om att orienteringsdojor kostar en och en halv lax. Tänk på hur många däck man får för dom pengarna.

Raid uppsala 2003
Ja, ja, ja alla messerschmittar ! :-)
Vi slapp masken så innehållet i tuberna bekymrade oss inte så mycket. Vikten däremot var mera kännbar när man redan varit igång i över 7 timmar !
Ca 62 km MTB-orientering, 25 km orienteringslöpning och 7 km kanot blev det.

/ Lars

Raid uppsala 2003
ok, men varför ska man springa omkring med sådanadär tuber på ryggen? sådana där multisportgrejjer känns lite plojbetonade som i skolan när man ska köra skottkärra, hoppa säck mm ?-)

Raid uppsala 2003
Låter skitkul! Ett stort LYCKA TILL!!! Visa dem var skåpet skall stå nu... ;)

Lefty: Var in o kollade på SARAs hemsida, verkar som om de bara vill ha fyrmannalag nästa år... Inte lätt att få ihop tre andra dårar som vill testa på nåt sånt :( En klarar jag utan bekymmer, men ytterligare två... Nåja, det är långt dit - om det nu skulle bli aktuellt. Kul låter det helt klart i alla fall!!! Lite fundersam på halmbalerullandet dock... Inte riktigt läge för mig att sticka näsan i en halmbal med min astma...

Raid uppsala 2003
Som tidigare sagts, RESPEKT.
Visa de där flersportsutövarna vad en riktig MTB-cyklist kan! :-)

En utförlig rapport att vänta till nästa vecka hopas jag.

Raid uppsala 2003
Rapport saknas !
Gick ni vilse och har inte hittat tillbaks till HappyMTB !? :-)

Vi är nog många som vill veta hur det gick, vilka äventyr ni var med om mm mm

Mvh / Lars

Anki : SARA kommer att köra två varianter Lång 30-40 timmar med fyrmannalag, och kort 7-10 timmar (som iår) med tvåmannalag

Tillbaka
Topp