putchi skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man få lite mer praktisk info.
>
> Längd, körde ni hela vägen från Abisko till
> Narvik eller?
> Hur tar man sig tillbaka? Får man med sig cykeln
> på tåget, eller liftar man med ett malmtåg?
> Underlaget ser ut att fungera bra för en semi-HT
> (HT med låtsas dämp) eller filmade du bara där
> det var någorlunda slätt?
Den sträckan som vi körde var Riksgränsen - Rombaksbotn t.o.r.
Det står att enkel väg är 14km, den är 19km. Det går INTE att komma ända fram till Narvik, finns ingen väg alls. Man cyklar på från hotellet i riksgränsen till en början på grusväg och stig. Sen övergår den till väg liknande den som är på filmen resten av vägen. Den här rallarvägen är inte alls lika snäll som den mer välkända rallarveien i haugastol i södra norge. Här är det mer på egen risk man kör. På vissa ställen är det riktiga stup bara någen meter från stigen och rasrisk från bergsidan :) Nerförsbacke så det står härliga till. en fullfjädrad maskin är inte att underskatta. Men jag körde vanlig xc utan problem. cross skulle jag dock lämna hemma. När man kommer ner till vattnet så finns det ett indiantält och inget mer. Det går dock att åka båt med cykeln till narvik tror jag och hoppas att man får ta med cykeln på tåget tillbaka. Beror tydligen på humöret på konduktören. Riktiga män och kvinnor cyklar dock tillbaka. Går om man har riktigt bra kondis och om det är torrt. Men som sagt, värt varenda svettdroppe, jag var i extas hela turen även om matförråden tog slut efter halva vägen:)