Rallon x team?

nebben00

Medlem
Rallon x team?
Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av denna hoj, hur den är att trampa runt med? vikt mm. Antar att den är så bra som det bara går utför men jag vill kunna trampa lite trails med den med. Just nu står det mellan den Lapierre Zesty 727 m. pike, Kingdom Hex lr Pyga oneforty. Någon som har annat verkligt förslag (yt capra pro går bort leverans v44)

Rallon x team?
Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Är inte Rallon ett steg "mer hoj" än de andra du
> väljer mellan?

Jo men viktmässigt ligger de nog rätt lika (förutom Zetyn som ligger ca 1kg under), frågan är hur dåligt lr bra den rallon x trampar i förhållande till de andra. Det är nog så att jag skall ha något "mindre" hoj rationellt sätt, men hjärtat säger ju alltid mer...har kört runt lite trails på en Canyon am+ 150/150 13.5kg den känns helt ok viktmässigt men betydligt roligare utför än min gamla trance x 2007 130/140. Jag vill ha så mkt hoj som går utan att det blir tråkigt uppför...

Rallon x team?
nebben00 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vill ha så mkt hoj som går utan att det blir
> tråkigt uppför...

Uppför är ALLTID tråkigt, frågan är hur du vill ha den på platten?
Nä, skämt o sido vad du letar efter är väl något som gäller för många av oss som hojar i skogen, men vad jag tror Westman menar är kanske hur viktig trampeffektivitet uppför spelar roll i förhållande till allt annat. Bor du inte vid ett berg känns 160mm slag lite overkill.
Dom tester jag läst om denna fina enduro-hoj är just att den är buskul när det går fort men uttalat mindre rolig när det ska trampas uppför. Men igen, vilken hoj medför ett leende på läpparna när det ska trampas uppför? (e-cyklar exkluderade).

Ett alternativ är ju stigcyklingsvarianten Orbea Occan M30X http://www.orbea.com/gb-en/bicycles/occam-m30x/ fast den har ju "bara" 26-tummare...

// Larsa

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp