[Rally] SBR-samlingstråden

Kung Stalle sa:
mikipedia_ sa:
Luthman Photography sa:
Jag vidhåller att det första tvådagarsrejset i Grycksbo fortf är bland de bättre jag kört. Allt blint, lite bandremsor knutna i trädgrenar här och var, en snabb genom gång av sträckan innan man körde och allmänt mys.

Ja det var premium stigar på riktigt?
å jävligt trevligt rent allmänt!

Och vad vill ni ha sagt med dessa inlägg? Mer än att det var bra. Det är ju inte så att de tillför den pågående diskussionen särskilt mycket. Om det nu var det som var meningen?.

Stalle

Min poäng, om lite otydlig som vanligt, är väl att jag tycker att det finns en risk i att det blir allt för seriöst. Ju större krav det ställs på att fixa ett rally ju större blir väl chansen att folk drar sig för att dra ihop något. Visst ska det vara vettig tidtagning och den som är snabbast vinner. Men jag tänker mig att lite av poängen är att det ska vara ett enklare format än mer officiella tävlingar, eller i alla fall att det ska rymmas enklare tävlingar i SBR-formatet också. Nu har det väl visserligen varit ett gäng SBR som arrats den senaste tiden, men samtidigt så är det ofta av samma människor och på ungefär samma ställen (förutom de två senaste då). Inget fel i det, men det gör ju kanske att tröskeln blir högre för att någon ska vilja dra igång nåt.

Jag förespråkar möjligheten att det ska vara lätt att leva och arrangera SBR. Alternativt kör man en sthlms-cup, som diskuterats, för de som vill rejsa seriöst, men inte så seriöst att det ska vara sanktionerat. Och sen kör man lallartävlingar för de som vill träffas, inte dricka sportdryck och bara svänga lite höger vänster på en stig med dugligt fungerande tidtagning.

Jag var sugen på göra jämförelser med samhället i stort, men jag avstår. Det blir bara otäck stämning då.

Men jag antar att Urtomas är inne på rätt spår, det lär självsanera sig.

Senast ändrad:
Jag röstar för att det är upp till arrangören att välja vad vam vill kalla sitt race för. Bara man är tydlig med hur tex tidtagning och banläggning kommer funka så borde deltagarna själva kunna avgöra om det håller den nivån man efterfrågar.

Vi drar detta en gång till. Det blir aldrig tråkigt!

Mitt syfte är inte att hindra folk från att leka cykel som dom vill.
Men samtidigt så finns det inget underlag för en rallyserie i nio
divisioner av gradvis ökande seriositet i Stockholmsområdet. Vi är
några få som arrangerar rallyn och några få som rejsar rallyn.

Det är inte heller som så att allt bli magiskt bra och fungerande bara
för att rejset råkar vara ett ESS. Det var rätt många som cyklade fel
i Göteborg och det har väl aldrig varit så mycket diskussioner efter
ett rejs som efter första ESS Gesunda?

Det är också jättestor skillnad på förutsättningarna på olika platser
och hur mycket som krävs av bandningen. Ska man köra hjulingen i Åre när det är bra sikt så är det ju bara att sätta upp någon port då
och då med några hundra meter mellanrum, det funkar utmärkt. Rejsar man blint i Dalarna där det finns ungefär en stig per skog så funkar det också jättebra med obandat.

Ska man däremot rejsa i Stockholm där det finns ungefär ett stigkors
per 20 meter stig, rejsa lite ostigat och sträckorna är en minut
långa, då blir bandningen lite avgörande för att ha ett schysst rejs.
En fransk linje som kapar 5 sekunder spelar rätt stor roll när
sträckan är 57 sekunder lång.

Det är jättekul att cykla ner för saker även utan att det är rejs, men
rejs är ännu roligare. För att få till ett bra rejs krävs det lite mer
i form av t.ex. bandning för att man ska hitta och hålla de skamlösa
fransoserna kort.

Det kommer självklart vara lockande att ordna rallyn utan att behöva
göra en massa jobbiga saker som t.ex. att banda. Men det blir
jättemycket roligare med mer ansträngning. Jag tror säkert också att det finns flera som kan tänka sig att hjälpa till.

Jag vill inte hindra någon för att göra något, men det vore synd om det som hittills har funkat bra ska sluta finnas. Jag tror det lätt blir så att vi inte får mycket fler rallyn, utan att den nya nivån för SBR blir obandad stravacykling.

Se mig som den självuppoffrande lekledaren för medelålders gubbar.
Lite jobbigt nu, mycket roligt sen.

Fast att det var tjabb efter Gesunda och Göteborg är väl just eftersom det finns någon form av reglement och förväntning på hur ett seriöst, sanktionellt rejs ska se ut. Finns inga såna regler blir det så klart också en diskussion eftersom folk har olika förväntningar, men då finns det ju liksom inget facit och folk kommer bara att bjäbba om sina åsikter (vilket är det vi gör nu). Men, som H sa, säger man vad man har för intentioner med rejset så tror jag att det kommer att lösa sig själv.

Jag tycker att alla ska få arrangera så mycket rally den (variant av hen) bara vill!

Däremot måste förutsättningarna vara uppenbara och kanske finns det olika krav på olika typer av rally, anordnar någon ett "riktigt" SBR så blir det ju ett officiellt inofficiellt rally och vem som helst kan ta en startplats. I min fantasi innebär det att i ett SBR ska man inte kunna köra fel, ska det handla om ett val så ska det vara linjeval och inte ett stigval. Det kräver ju inte helbandning men definitivt att alla korsande stigar och större gen/sen-vägar bandas bort och att dödsfeatures blir tydliga. Så länge som ett rally inte bandas morgonen innan race, eller att stigarna är så självklara att det är jättejättejättesvårt att köra fel, så att det går att träna (in)officiellt så kan ett SBR säkert vara mer eller mindre blint för fler än en person. Missförstå mig rätt..(inte helt happystyle men ändå... :) jag menar inte att gropar skall fyllas igen, rötter grävas bort och att alla sträckor skall däckas över med en plexitunnel, utan jag menar att det ska gå å köra blint eller med bara en enkel genomrullning innan, utan att köra vilse när tunnelseendet kommer.

Sen är ju spontana "strava" rallyn också kul, men ingen förväntar sig nog att ett tisdagstrenduro bandas utan där är det upp till dig som cyklist att ha koll på segmenten om du vill vara med att köra för plats, eller acceptera att du kör för att upptäcka segmenten och att du förmodligen kommer att köra fel. Visst det skulle kunna sägas om ett SBR också, men om ett SBR blir självklart för en liten klick och i princip omöjligt för de flesta så känns det inte som ett SBR? Eller?

Att någon eller några eller kanske väldigt många har järnkoll på stigarna och att andra aldrig satt sin fot ens i närheten är bara ett faktum, så kommer det alltid att vara.

Ett rejs som är lite småsnitslat och spontant är såklart j-ligt skoj det med men jag tycker inte att det är ett SBR.

Eller är det Glasberga teamets fel att ett SBR numera förväntas vara mer välorganiserat än sista etappen i TDF? På ett oerhört bra sätt då skall tilläggas så ingen kan säga att jag menar nått annat!

jofahjalm sa:

Ja jag håller med dig på många plan och att man inte hittar på sträckorna är inte så kul. Men... samtidigt så tycker jag det är värre att slänga in en sträcka som 50% MTB-sverige skulle betrakta som ett förtäckt självmordsförsök. Som dessutom saknar chickenline. Jag hade själv inga problem med att köra Pi (förutom att jag körde fast och utstötte könsord :-D ) men hur många var det som backade ur? 5? 10? Av 38 deltagare. Där har du ju en SBR-dödare om något.

Och jag vet inte om du kommer slänga ur dig nåt om att "då får de väl lära sig att cykla" men då kan väl du lära dig att hitta.

Stalle

Och det där med självsanering... jag skulle vilja påstå att det inte funkar. Och jag vet inte varför folk inte har mer självbevarelsedrift än att de anmäler sig till saker de redan på förhand kan kura ut att de inte gillar. Det finns nästan alltid foton, film, GPS-spår, höjdkurvor att tillgå innan race (förutom detaljerna kring det praktiska) men likförbannat så muttras det om "för brant" "för platt" "för långsamt" "för fult" eller vad det nu kan vara.

Stalle - Not aiming... just swinging

Fast är inte det ursäkter när det går dåligt (vilket det gör för alla utom de tre som hamnar på pallen)? Eller bara den gemene svenskens gnällkänsla som dyker upp. Kan det gnällas så ska det gnällas typ.

Haha, ja Nacke Pi är öppen för diskussion.

Vi diskutera mycket kring lämpligheten i att ha med sträckan innan rejs och försökte vara mycket tydliga med att SBR 26 skulle vara döds. Vi som fixa rejset gillar alla sträckan och det är i den riktningen vi vill ta SBR. Nu är detta vår åsikt, men vi vill inte ha plattrampa på rådjursstig.

Om man tar sig till flottsbro idag så är inte SS6 och dödsbranten lika döds som den var 2014. Det är helt enkelt för att sporten har utvecklats genom utsökt eskalerande #döds. Om några år kommer vi minnas den gamla goda tiden då allt var så oskyldigt med SBR eftersom pålarna i gapen inte var insmorda med fiskrens.

Pepp!

Fast det var ju lite det som var problemet... när folk rullade ut på träning så var det fortfarande inte bestämt om Pi skulle vart me eller inte. Och då blir det ju lite förvirande om man skall anmäla sig eller inte. If you know what I miiiiiin.

Gamla SS6... den körs för lite... The lift killed the gamla DH-banan and SS6.

Stalle

jofahjalm sa:
Om man tar sig till flottsbro idag så är inte SS6 och dödsbranten lika döds som den var 2014. Det är helt enkelt för att sporten har utvecklats genom utsökt eskalerande #döds.

Pepp!

Eroderat, inte eskalerat. ;-)

Har ju bytt karaktär en del sedan cruxet gjorde första åket till nu.

Kung Stalle sa:
Fast det var ju lite det som var problemet... när folk rullade ut på träning så var det fortfarande inte bestämt om Pi skulle vart me eller inte. Och då blir det ju lite förvirande om man skall anmäla sig eller inte. If you know what I miiiiiin.

Gamla SS6... den körs för lite... The lift killed the gamla DH-banan and SS6.

Stalle

Nr vi nu redan snedtänt kan jag tycka att senast den var med på ESS i Flobban tyckte jag att den gjorde sig bäst. Gamla DH-banan och sen ner i doedzbranten. Det bästa av två världar. Gamla DH-banan är ju sketatrevlig.

Om tre år går SBR ut på att falla rakt ner från så hög höjd som möjligt utan att dö. Vill man får man ha cykeln med sig, men det är inget krav.

Luthman Photography sa:
Om tre år går SBR ut på att falla rakt ner från så hög höjd som möjligt utan att dö. Vill man får man ha cykeln med sig, men det är inget krav.

Ajajaj jag kan inte sluta skratta! Jag tror jag dööööör!

Sen pratas det ju rätt mycket också...om "döds" och sånt. Hade inte Nacke Pi sNackats (hoho..) upp så mycket innan tror jag inte att den hade rönt så stor uppståndelse. Kör nån 3an eller 4an så är inte Pi så mycket värre, om den ens är värre.

jofahjalm sa:

Vi diskutera mycket kring lämpligheten i att ha med sträckan innan rejs och försökte vara mycket tydliga med att SBR 26 skulle vara döds. Vi som fixa rejset gillar alla sträckan och det är i den riktningen vi vill ta SBR. Nu är detta vår åsikt, men vi vill inte ha plattrampa på rådjursstig.

Om man tar sig till flottsbro idag så är inte SS6 och dödsbranten lika döds som den var 2014. Det är helt enkelt för att sporten har utvecklats genom utsökt eskalerande #döds. Om några år kommer vi minnas den gamla goda tiden då allt var så oskyldigt med SBR eftersom pålarna i gapen inte var insmorda med fiskrens.

Ni vill ha döds och skriver det i inbjudan. De som vill köra kör, man är med på upplägget innan.
Nån annan vill köra en enkel tidtagning (hyfsat korrekt då) och inte så mycket bandning och skriver det i inbjudan. De som vill köra kör, man är med på upplägget innan.

Båda kan kallas SBR.

[/diskussionen]

Schreddan sa:
jofahjalm sa:

Ni vill ha döds och skriver det i inbjudan. De som vill köra kör, man är med på upplägget innan.
Nån annan vill köra en enkel tidtagning (hyfsat korrekt då) och inte så mycket bandning och skriver det i inbjudan. De som vill köra kör, man är med på upplägget innan.

Båda kan kallas SBR.

[/diskussionen]

Men hur gör man med det som anmäler sig utan att vara med på premisserna?

Luthman Photography sa:
Schreddan sa:
jofahjalm sa:

Båda kan kallas SBR.

[/diskussionen]

Men hur gör man med det som anmäler sig utan att vara med på premisserna?

80-talisterna får helt enkelt skärpa sig. Eller be mamma om hjälp.

Har ännu inte kunnat köra något SBR men det kommer när allt klaffar på hemmaplan med familh etc. För att hålla en hög nivå så hjälper jag gärna till att arrangera. Bara att säga till!
Även att jag inte har kört något SBR så tilltalar hela arrangemanget mig med det spontana och öl/kanelbulle....

Band & tidtagning i all ära men SBR har blivit för seriöst i mina ögon. När folk ligger i träningsläger veckan innan & letar alternativa linjer så har ju charmen försvunnit. Tillbaka med mer skoj & lek & hemliga banor till racedagen..

Bra schwung i trå'n. Många kloka perspektiv. Jag älskar alla race, tacksam för allt som görs. Bra om omständigheterna framgår tydligt i notice of race.

jofahjalm sa:

"vi"? Du och lössen eller?
Sen finns det ju ganska många grader mellan
Rådjursstig <----------------------------------------------------------------------------------------------------------------> Doeds

Stalle

Schreddan: Jag tycker överlag att det har varit en hyffsat okej
diskussion för att vara happy. Jag skulle vilja att fler tyckte till
och försökte engagera sig för att förbättra rallycyklingen i
fjollträsk.

Henrik83: Det kanske ska sägas att smygträning och linjeletande ännu
inte har gett någon effekt på resultaten. När rejsen är ordentligt
bandade verkar de snabbaste cyklisterna vinna. Nackerallyt har
fortfarande inte vunnits av någon åkare som använder sträckorna som
hemmaträning trots att det är flera duktiga som gör detta.

Stalle: Jo, fast Pi är ju inte mest döds av Nackestärckorna. Det är
bara att svennabanan är rädd för brant. Redan innan rejset sa jag att
det var Nacke 1 som skulle skörda flest offer, vilket också visade sig
vara sant. Nacke 1 är ju den snälla kanelbullecyklingen som tilltalar
den stora massan.

Oj oj, här vänder man bort blicken någon dag och så blir det ett JÄ…. liv… ;)
Skämt o sido, bra med diskussion! Mera mera!!!

Som jag ser det så har UrTomas en mycket bra poäng, nivån på rejsen reglerar sig själv!
Välarr’ade rejs i all ära, men det är inte alltid så att den/de som arrangerar kan “ro ihop” vad som krävs för att göra såna arr. Är hen själv att arrangera är bandning/snitsling ett JÄTTESTORT projekt och att kunna hitta/memorera stigen/vägen/linjevalet är ju en “sport i sporten”. Den med bra lokalsinne och minnesförmåga kommer att ha en fördel, så kommer det alltid att vara…

Frågan om hur mycket det ska bandas tycker jag dessutom kan lämnas här o nu, då detta ALLTID är upp till arrangörerna att bedöma, bara det tydligt beskrivs vad som väntar deltagarna (gäller ju även i vilket skick/svårighetsgrad stigarna är i…)

Vad som dock är MYCKET VIKTIGARE är hur vi får till vettiga tidtagningslösningar? Utan fungerande tidtagning blir det inge kul att rejsa. Det är snudd på att jag tycker Sportident spelat ut sin roll inom SBR (och det hör ni från MIG…), detta då jag anser att många gånger lönar det sig mer att träna på att få in pinn-djäveln hålet, än att hitta snabba linjer (bra lungor och “att våga” underlättar så klart också).
Helgens försök med NytaTime tycker jag lovar gott men det är inte komplett och kräver en hel massa funktionärer om det ska rulla smidigt. Jag har en tanke att försöka få Johan på NytaTime om tips hur vi kan få till stämplingar genom att läsa in RFID/NFC-brickor via mobiler (som har NFC-funktion). På detta sätt behöver vi bara skramla ihop tillräckligt med mobiler som har denna funktion (samt RFID-brickor) och simsalabim har vi ett “enkelt”, snabbhanterat system för inte allt för stora summor.
Ett alternativ är bygga ett eget system så som Jbella ordnade till Växjö Stigcyklister, men jag själv besitter varken kunskapen eller möjligheten att ro ett sånt projekt i hamn :/

Ja, Nytatime verkar schysst! Jag tänkte köra ett litet testrace den 29/10 här i Grycksbo, ifall nån är sugen :) Bandningen kommer att vara minimal för den som undrar ;) Jag ska bara lyckas lägga upp det i kalendern...

UrTomas sa:
Ja, Nytatime verkar schysst! Jag tänkte köra ett litet testrace den 29/10 här i Grycksbo, ifall nån är sugen :) Bandningen kommer att vara minimal för den som undrar ;) Jag ska bara lyckas lägga upp det i kalendern...

Åh, hade gärna kommit över o rejsat!
Era rejs verkar vara grymma ???? tyvärr firar jag min sons "moppedag" då... :/ Helt övertygad om att du kirrar "programmeringen" själv, men skulle det vara ngt så är det bara att höra av dig :)

larsaw sa:
Oj oj, här vänder man bort blicken någon dag och så blir det ett JÄ…. liv… ;)
Skämt o sido, bra med diskussion! Mera mera!!!

Som jag ser det så har UrTomas en mycket bra poäng, nivån på rejsen reglerar sig själv!
Välarr’ade rejs i all ära, men det är inte alltid så att den/de som arrangerar kan “ro ihop” vad som krävs för att göra såna arr. Är hen själv att arrangera är bandning/snitsling ett JÄTTESTORT projekt och att kunna hitta/memorera stigen/vägen/linjevalet är ju en “sport i sporten”. Den med bra lokalsinne och minnesförmåga kommer att ha en fördel, så kommer det alltid att vara…

Frågan om hur mycket det ska bandas tycker jag dessutom kan lämnas här o nu, då detta ALLTID är upp till arrangörerna att bedöma, bara det tydligt beskrivs vad som väntar deltagarna (gäller ju även i vilket skick/svårighetsgrad stigarna är i…)

Vad som dock är MYCKET VIKTIGARE är hur vi får till vettiga tidtagningslösningar? Utan fungerande tidtagning blir det inge kul att rejsa. Det är snudd på att jag tycker Sportident spelat ut sin roll inom SBR (och det hör ni från MIG…), detta då jag anser att många gånger lönar det sig mer att träna på att få in pinn-djäveln hålet, än att hitta snabba linjer (bra lungor och “att våga” underlättar så klart också).
Helgens försök med NytaTime tycker jag lovar gott men det är inte komplett och kräver en hel massa funktionärer om det ska rulla smidigt. Jag har en tanke att försöka få Johan på NytaTime om tips hur vi kan få till stämplingar genom att läsa in RFID/NFC-brickor via mobiler (som har NFC-funktion). På detta sätt behöver vi bara skramla ihop tillräckligt med mobiler som har denna funktion (samt RFID-brickor) och simsalabim har vi ett “enkelt”, snabbhanterat system för inte allt för stora summor.
Ett alternativ är bygga ett eget system så som Jbella ordnade till Växjö Stigcyklister, men jag själv besitter varken kunskapen eller möjligheten att ro ett sånt projekt i hamn :/

Det finns ju ingen anledning att lägga något krut på bra tidtagning om det inte är tydligt definerat vart man ska cykla. Franska linjer är väldigt mycket mer utslagsgivande jämfört om det är någon sekunds mätfel på tidtagningen.

Jag tycker sportident med god marginal är det bästa systemet jag har testat på en SBR. Den stora nackdelen är bara att det är meckigt att rodda med det. Det är knappast så svårt att stämpla in och ut och även om det skulle vara så är det fortfarande ett svårighet som är rättvis och lika för alla.

Det kan naturligtvis vara värt att försöka hitta andra liknande system och jag är inte så insatt. Att göra som Göteborgarna och köpa in lite grejer tycker jag det låter vara ganska dålig ekonomi i. Jag tror inte deltagarna har något emot att hosta upp för t.ex. sportident när det arrangeras schyssta rallyn som är värda att köra.

Problemet med Sportident (förrutom pinnen-i-hålet) är att det för en novis arrangör är både meckigt att sätta upp (programmering) jävligt stressigt iom att grejerna skickas ut på en onsdag samt ska läggas på posten i retur SENAST måndag lunch. Inte mycket tid till övers om en inte är drillad...
Och precis som handhavandet av stickor är lika för alla, så är ju att hitta på sträckorna samt linjeval lika så... ;)

Du/ni får rätta mig om jag har fel, men just tidtagningen verkar vara det som mest hindrar folk från att arrangera rejs, samt möjligen att folket också fått för sig ett deras hemmastigar inte "håller måttet" för ett SBR, vilket är väldigt synd!
Alla stigar funkar att rejsa enduro på, bara sträckorna har mer nerför än uppför :)

larsaw sa:
Problemet med Sportident (förrutom pinnen-i-hålet) är att det för en novis arrangör är både meckigt att sätta upp (programmering) jävligt stressigt iom att grejerna skickas ut på en onsdag samt ska läggas på posten i retur SENAST måndag lunch. Inte mycket tid till övers om en inte är drillad...
Och precis som handhavandet av stickor är lika för alla, så är ju att hitta på sträckorna samt linjeval lika så... ;)

Ja det är ju jävligt råddigt. Som du säger, man måste vara drillad för att inte få magsår innan start.

Hursomhelst... Sportident har Air+-brickor i hyressortimentet numer. Dock inga BS11or (kontaktlös stämpling) i hyressortimentet men jag har mailat dom och så skall vi nog kunna ordna så att de dyker upp i hyressortimentet. Jag räknade på lite hypotetiska priser. 5 sträckor med kontaktlösa i mål (vanliga i start) och 50 deltagare. Så steg priset från dryga 30kr/pers till knappa 60kr/pers.
Jag återkommer när de har svarat.

Sen tänkte jag nog ta och grotta ner mig Göteborgarnsa hemkodade app. Den är ju Endurospecifik.

Stalle

Kung Stalle sa:
Ja det är ju jävligt råddigt. Som du säger, man måste vara drillad för att inte få magsår innan start.

Hursomhelst... Sportident har Air+-brickor i hyressortimentet numer. Dock inga BS11or (kontaktlös stämpling) i hyressortimentet men jag har mailat dom och så skall vi nog kunna ordna så att de dyker upp i hyressortimentet. Jag räknade på lite hypotetiska priser. 5 sträckor med kontaktlösa i mål (vanliga i start) och 50 deltagare. Så steg priset från dryga 30kr/pers till knappa 60kr/pers.

Sen tänkte jag nog ta och grotta ner mig Göteborgarnsa hemkodade app. Den är ju Endurospecifik.

Stalle

Ja det var ju inte så blodigt mycket högre kostnad :)
Ang Gbg-systemet så verkar det smidigt men lite buggit (iaf det lilla jag orkat testa), jobbar också på att latja lite med det i höstmörkret. Skickar PM så kan vi ju sättas på ngn undanskymd bar i city och meka tidtagning vid tillfälle...

Vad jag helst skulle vilja ha är ett system där varje specifik bana får ut sin egen start och måltid, då skulle inte sträckorna behöva köras i nummerordning :D :D :D

larsaw sa:
Kung Stalle sa:

Stalle

Ja det var ju inte så blodigt mycket högre kostnad :)
Ang Gbg-systemet så verkar det smidigt men lite buggit (iaf det lilla jag orkat testa), jobbar också på att latja lite med det i höstmörkret. Skickar PM så kan vi ju sättas på ngn undanskymd bar i city och meka tidtagning vid tillfälle...

Vad jag helst skulle vilja ha är ett system där varje specifik bana får ut sin egen start och måltid, då skulle inte sträckorna behöva köras i nummerordning :D :D :D

Men funkar inte GBG-systemet så. Där heter ju alla kontroller 71 resp 72. Och så anger man ju antalet sträckor. Då borde det ju rimligtvis inte spela nån roll vilken ordning man kör dom.

Stalle

Nja, kommer inte bli riktigt bra då.
Om man kör banorna i olika ordning så kommer totaltiden stämma, men specialsträckorna kommer inte stämma. Appen utgår från kronologisk ordning. Så om
Pelle körde: SS1, SS2, SS3
Anna körde: SS2, SS1, SS3
Så kommer appen tro att Annas SS2 tid var på SS1, SS1->SS2 och SS3 kommer stämma.

Så inte så bra...
Vill man köra sträckorna i olika ordning och vill ha korrekt tid på SS för varje deltagare så behöver man antigen unika start och måldosor för varje sträcka. Eller så behöver man definiera banan per deltagare, så att appen vet att Pelle körde i SS1,SS,SS3 och Anna körde SS2, SS1 SS3.
I dagsläget så definieras banan på tävlingsnivå, så alla deltagare kör samma bana.

Inget är omöjligt att ändra. Speciellt på vintern. Då kan man fixa lite med appen istället för att tex sitta på happy och skriva sura inlägg :)

Vaddå sur? :-)

Ja jo det var iofs så jag tänkte. Men då tänkte jag ju rätt då iaf. Även om det kanske inte är det bästa men iaf.

Jag skall tanka ner och testa vid tillf.

STalle

Vi löser bandningsproblematiken genom att göra om det hela till enduro-orientering. En startport på toppen och en på botten sen ska man hitta snabbaste vägen ner. Rampage fast bara med tidtagning.

Luthman Photography sa:
Vi löser bandningsproblematiken genom att göra om det hela till enduro-orientering. En startport på toppen och en på botten sen ska man hitta snabbaste vägen ner. Rampage fast bara med tidtagning.
Det gjordes också på Väsby Bike Rally... ;)

För övrigt ett koncept jag gärna testar igen, men det kräver ganska speciell miljö.

H. sa:
Luthman Photography sa:

För övrigt ett koncept jag gärna testar igen, men det kräver ganska speciell miljö.

Typ Reinsfjellet.

Luthman Photography sa:
H. sa:
Luthman Photography sa:

Typ Reinsfjellet.

Le Mans-start på det också!

Jag har hittat en fin rallykulle söder om stan och där finns åtminstone tre fina och utmanande stigar som jag tänker vore kul att köra rally på, men det kommer inte hända att jag försöker dra ihop det på egen hand så hjälp mottages tacksam så kanske det kan bli rally 2018.

Mycket snack fram och tillbaka och ganska lite resultat. Känns fortfarande lika oklart vad ett SBR är. Känns som det finns två falanger, de som tycker att det är nåt ganska nära en "riktig" tävling och de som tycker att det viktigaste är bara att några cyklar tillsammans. Aningen polariserat.

För att försöka konkretisera och se vad de flesta tycker borde vara ett krav för att ett event ska kallas ett SBR (och vad som inte borde vara ett krav) smällde jag ihop en enkät med massa påståenden. Vissa kanske självklara, vissa kluriga och andra kanske mer onödiga eller provocerande.

Så gå in och svara på enkäten så kanske vi får en lite tydligare bild kring:
- Vad de flesta är överens om bör krävas av ett SBR
- Vad vi inte är överens om bör krävas av ett SBR
- Och vad vi är överens om INTE bör krävas av ett SBR

https://www.surveymonkey.com/r/DFCR5WK

Frågan "Arrangören får tjäna pengar..." känns helt värdelös med svaren ja det får man eller nej det krävs inte. Lite samma sak. Annars bra poll! ?

Svaren borde bara vara ja/nej. Det här med krav gör det lite märkligt. "Arrangören får tjäna pengar?" - ja, men det är inte ett krav... ska jag då svara "nej, det är inget krav" (att tjäna pengar) eller "ja, det är ett krav"

Osv.

Tillbaka
Topp