Luthman Photography
Aktiv medlem
[Rally] SBR-samlingstråden
Kung Stalle sa:mikipedia_ sa:Luthman Photography sa:Jag vidhåller att det första tvådagarsrejset i Grycksbo fortf är bland de bättre jag kört. Allt blint, lite bandremsor knutna i trädgrenar här och var, en snabb genom gång av sträckan innan man körde och allmänt mys.
Ja det var premium stigar på riktigt?
å jävligt trevligt rent allmänt!
Och vad vill ni ha sagt med dessa inlägg? Mer än att det var bra. Det är ju inte så att de tillför den pågående diskussionen särskilt mycket. Om det nu var det som var meningen?.
Stalle
Min poäng, om lite otydlig som vanligt, är väl att jag tycker att det finns en risk i att det blir allt för seriöst. Ju större krav det ställs på att fixa ett rally ju större blir väl chansen att folk drar sig för att dra ihop något. Visst ska det vara vettig tidtagning och den som är snabbast vinner. Men jag tänker mig att lite av poängen är att det ska vara ett enklare format än mer officiella tävlingar, eller i alla fall att det ska rymmas enklare tävlingar i SBR-formatet också. Nu har det väl visserligen varit ett gäng SBR som arrats den senaste tiden, men samtidigt så är det ofta av samma människor och på ungefär samma ställen (förutom de två senaste då). Inget fel i det, men det gör ju kanske att tröskeln blir högre för att någon ska vilja dra igång nåt.
Jag förespråkar möjligheten att det ska vara lätt att leva och arrangera SBR. Alternativt kör man en sthlms-cup, som diskuterats, för de som vill rejsa seriöst, men inte så seriöst att det ska vara sanktionerat. Och sen kör man lallartävlingar för de som vill träffas, inte dricka sportdryck och bara svänga lite höger vänster på en stig med dugligt fungerande tidtagning.
Jag var sugen på göra jämförelser med samhället i stort, men jag avstår. Det blir bara otäck stämning då.
Men jag antar att Urtomas är inne på rätt spår, det lär självsanera sig.
Senast ändrad: