[Rally] SBR-samlingstråden

Ja har ett önskemål för SBR-banor och det är att anlägga såna här stenkistor som på bilden.

Så mycket stenar att du måste sätta framhjulet nästan perfekt emellan varje sten.

SBR nacke hade på sträckan där mullvadens dropp var precis sån härlig stenkista som jag gillar.

Men ni gör ett bra jobb såklart med det som ni roddar upp!

Bilagor

• p5pb12248389.jpg
    p5pb12248389.jpg
    152.6 KB · Besök: 127
2DED5DD1-62C1-44B2-AFB2-4BB22BFC7231.jpeg
Glasberga Satsar lite extra nästa år och har till dess köpt in ett nytt skyltsystem för att undvika kollisioner mellan cyklister & stigbyggare....

Trevlig helg på er !

Ses i Åkersberga ??

SÅÅÅÅÅÅÅÅ taggad, enl dr så "bör" man se jag inte anstränga sig när man har feber/virus...... men jag får ta ett eget vuxen beslut.
Syns imorgon :)

Nu när februari är bokat för SBR#31

Skall det då även klassas som deltävling 1 i SBR cuppen 2018?

Tror och hoppas att det kan bli ett år med många deltävlingar nu när vi verkligen fick upp ångan i slutet av året.

BUMP!

Så här några dagar efter 2018 första SBR (i mörkret) är säker suget ENORMT för att arrangera ett rejs själva?!
Ett av hindren för att genomföra ett SBR brukar ju vara tidtagningen... Undertecknad och Stalle brukar i mån av tid (och lust) hjälpa till med tidtagningen, som oftast blir med Sportident.
Sportident är den mest beprövade och smidigaste tidtagningslösningen en kan hyra in för rimliga pengar MEN det är rätt bökigt att lära sig att sköta om systemet :/

Så därför.... trumvirvel.... så har vi suttit ihop en guide/handbok/"call it what you like" för att på ett "enkelt" sätt lära sig sätta upp tidtagning med detta system. Jag säger enkelt inom situationstecken, eftersom guiden (trots förenklingar) landar på 34 sidor!!!
Men det är en steg-för-steg guide med mycket bilder och förklarande information, så ni får ta det för vad det är...

Just nu ligger den ute för granskning hos några personer, därför postar jag den inte under mer "pompa o ståt" än som en länk i detta inlägg. När vi har en än mer finslipad version kanske den får en egen Happy-tråd (så som min förra Sportident-guide...)

Så var så goda att förkovra er:
https://docs.google.com/document/d/1xz287KQ3_6iIgPOdlb1VuFU0cmhWPFWBdzmRvAC0qTU/edit?usp=sharing

Läste igenom den och det känns pedagogiskt upplagt.

Sen om man reder ut programmeringen med hjälp av guiden återstå att se till våren. ?

Men snyggt jobbat.

Snyggt!

Kan ni inte göra en instruktion för att lära sig rallycykla ordentligt också. Jag trillar bara omkull när jag försöker.

/Johan

Jimel sa:
Läckert, vad kostar det att hyra?

Beror på hur många sträckor och deltagare du har...
Läs guiden och kolla själv på: http://www.sportident.se/hyra.aspx

För att över huvud taget kunna programmera så behövs detta:

6FC4F327-C20D-4229-AEC2-4FADCEE30C64.jpeg

Samt 200kr i admin-avgift och ev. 200-300kr i returfrakt (om du inte kan/vill åka o återlämna allt själv i Upplands Väsby senast tisdag f.m.)

Guiden förutsätter även tillgång till mjukvaran SiTiming som CFBC sponsrat oss med en årslicens ?????? Men efter det så behövs även en engångslicens för ca. 4-500kr/tillfälle (årslicens går på ca 1300kr)

larsaw sa:
Jimel sa:
Läckert, vad kostar det att hyra?

Beror på hur många sträckor och deltagare du har...
Läs guiden och kolla själv på: http://www.sportident.se/hyra.aspx

För att över huvud taget kunna programmera så behövs detta:

Samt 200kr i admin-avgift och ev. 200-300kr i returfrakt (om du inte kan/vill åka o återlämna allt själv i Upplands Väsby senast tisdag f.m.)

Guiden förutsätter även tillgång till mjukvaran SiTiming som CFBC sponsrat oss med en årslicens ?????? Men efter det så behövs även en engångslicens för ca. 4-500kr/tillfälle (årslicens går på ca 1300kr)

Känns som man hör efter när det finns möjlighet att få assistans om man ska anordna något :D

larsaw sa:
Så därför.... trumvirvel.... så har vi suttit ihop en guide/handbok/"call it what you like" för att på ett "enkelt" sätt lära sig sätta upp tidtagning med detta system. Jag säger enkelt inom situationstecken, eftersom guiden (trots förenklingar) landar på 34 sidor!!!
Om ni hade stått ihop den hade den blivit ännu längre? :)

Tjena

Var hur när Anmäler man sig? Vart finns info om kommande race? Här på happy eller finns det nån hemsida?
Verkar ju skitkul de här ?

Helgen 14-15/7 blir det 2x SBR i norrort.

Väntar enbart på vilket spännande nummer det blir för att spika en flyer. ?

Så om någon är sugen på events fram tills dess... in med dem i kalendern.

Tillbaka
Topp