[Rally] SBR-samlingstråden

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Hjälper dig gärna med tidtagningen.
Bara jag slipper banda och banda av. ?

Viktor Elofsson sa:
Jag har en bra spot för ett kommande SBR i närheten/anslutning till Hellas.
Har 6-7 st flowiga ss runt minuten i bra lutning.
Har dock ingen erfarenhet allt av att arra detta men med hjälp av nån med rutin fixar jag gärna ett Sbr i vinter/vår. Föret är bra nu.

Rompa

Aktiv medlem
Roger_Edvinsson sa:
Hjälper dig gärna med tidtagningen.
Bara jag slipper banda och banda av. ?

Viktor Elofsson sa:
Jag har en bra spot för ett kommande SBR i närheten/anslutning till Hellas.
Har 6-7 st flowiga ss runt minuten i bra lutning.
Har dock ingen erfarenhet allt av att arra detta men med hjälp av nån med rutin fixar jag gärna ett Sbr i vinter/vår. Föret är bra nu.
Du är sååå slööööö Roger ???

Jimel

Aktiv medlem
Sugen på att fixa något i Strängnäs, är ju bara en timme ifrån Stockholm hit om ni skulle vilja komma?
Har Lötbacken som är riktigt bra, tre nedfarter, måste bara hitta några till i närheten. Sen behöver jag hjälp med tidtagning.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Sitter och funderar på ett SBR i Norrort den 22/4. (dvs måndag under påskhelgen)

Bra genrep inför ESS i Göteborg som går av stapeln efterföljande helg.

Semi-blint likt förra racet i väsby fast i helt nya skogar för SBR. ?

Finns intresserat så tar jag mig i kragen och syr ihop detta.

Senast ändrad:

Rompa

Aktiv medlem
jag funderar på ett Rally på Södertörn, med långa tuffa transporter, man får en heldag med stigcykling.

Swehedman

Medlem
Roger_Edvinsson sa:
Sitter och funderar på ett SBR i Norrort den 22/4. (dvs måndag under påskhelgen)

Ska få tillökning i familjen 18/4 så jag är tveksam om jag får permission...?

Lejon

Aktiv medlem
Roger_Edvinsson sa:

Om snön har smält så skidåkningen är kass så är jag på! Törs tyvärr inte utlova mer än så.

Tomcaten

Aktiv medlem
SBR - Älta 2 vore nice. Arons kreation på Telegraf-berget, skitbra med så litet högt berg för det blir så koncentrerat med banorna runt om.

Jag har den perfekta spotten i älta för sbr!
Typ 7 fina snabba, flowiga spår! Dock har jag inte möjlighet att arra nu i vår, men kanske med nåns hjälp!?

Tomcaten

Aktiv medlem
Viktor Elofsson sa:
Jag har den perfekta spotten i älta för sbr!
Typ 7 fina snabba, flowiga spår! Dock har jag inte möjlighet att arra nu i vår, men kanske med nåns hjälp!?
Som gammal Älta-bo med luftigt arbetsschema säger jag Ja på det.

Willie

Aktiv medlem
Har ingen tid tyvärr att hjälpa till att arra men cyklar gärna ett vår SBR om någon har!

Senast ändrad:

MickeMud

Ny medlem
Tror intresset är som ett stort svart hål ...med 200 bars undertryck, släng upp en anmälningstråd så välter kiosken.

Lejon

Aktiv medlem
Till den arrangör som ordnar nåt på ett datum i Stockholms närhet då jag är tillgänglig erbjuds härmed mig själv som (cyklande) sjukvårdsansvarig. Jag har kompetens, första hjälpenutrustning och kommunikationsutrustning.

Roq

Medlem
Hur funkar det här. Läste första inlägget... är det vem som helst som drar igång en tävling? Hemsida eller är det här man ska bevaka?

larsaw

Aktiv medlem
Roq sa:
Hur funkar det här. Läste första inlägget... är det vem som helst som drar igång en tävling? Hemsida eller är det här man ska bevaka?
Poängen med SBR är just att vem som helst kan/får/bör arr’a ett eget race, ”kraven” brukar vara följande:
- tidtagning. Vanligtvis mha Sportident-utr, men andra alternativ förekommer också (det är upp till dig som arrangör att bestämma o rodda med)
- mer meter nerför än uppför på sträckorna.
- om blint race (dvs utan träningsmöjligheter innan) så bör det vara välbandat så att racet inte avgörs pga felkörning...
- gärna inkl förtäring MEN INGET KRAV
- annonseras i Happy-kalendern inkl tillhörande Happy-tråd. Själv brukar jag sätta upp anmälan som en web-enkät (m Google eller liknande), då blir det lättare att hålla reda på alla samt vilka som betalat eller inte.
- inget krav men sedan Swish intåg i våra vardagsliv så är det den absolut enklaste betalformen (i förskott).

För hjälp/assistans kan du rådfråga undertecknad, Roger Edvinsson eller Kung Stalle. Vi har alla fixat med Sportident och tillhörande tidtagningsmjukvara.

MickeMud

Ny medlem
Har funderat på att fixa ett SBR i mina hemma hoods i kyrkbyn. Har lite uppslag på sträckor men behöver fila mer under sommaren och någon att bolla med för att få ihop allt.
Lite lokal anknytning på dödstemat är alltid kul och Kyrkan i byn är en av få i landet som ej målades vita invändigt vilket innebär att den är full av väggmålningar från 1200-talet, bl.a. den välkända "Döden spelar schack" som inspirerade Ingemar Bergman (vars farsa var präst där) till Sjunde inseglet, Det var bara att spinna vidare så var namnen klara.

SBR The church's seven sins

Viking blood
Jarla Bank's bridge
The priest's favorite
Chess with Death
Trail to the lake
Backyard rocks
Final countdown

Nu är det bara resten kvar....

BackT

Medlem
Härlig inspiration Micke.
Vore kul att se vilka sträckor du funderat på att köra. Ställer upp och hjälper till med bandning eller annat om de behövs.
Kul med fler rally

Roq

Medlem
Kul! Så alla som arrangerar sitter på en hel tidtagningsutrustning eller hyr folk? Lät ju kul att fundera ut några sträckor och fixa till nåt!

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Roq sa:
Kul! Så alla som arrangerar sitter på en hel tidtagningsutrustning eller hyr folk? Lät ju kul att fundera ut några sträckor och fixa till nåt!
Tidtagning kan man göra med allt från stoppur, NytaTime eller som på de flesta event under senare tid med utrustning från Sportident.

Att hyra en utrustning till ett event med 50 deltagare kostar i runda slängar 3000:-
Till det behöver man en dator med en licens från Sportident, denna har de senaste åren sponsrats av Creme Fraiche Bicycle Club.

Det kommer lite uppdateringar på just tidtagningen inom kort då vi just nu köpt in stationer och ett antal stickor för att använda på SBR eventen.

Men mer om detta till helgen då jag har en sammanställning för detta klar. ;-)

MickeMud

Ny medlem
BackT sa:
Härlig inspiration Micke.
Vore kul att se vilka sträckor du funderat på att köra. Ställer upp och hjälper till med bandning eller annat om de behövs.
Kul med fler rally
Kanoon, vi kikar på sträckorna vid tillfälle, Ev kan söndagen va en idé men vi hörs via messenger.

larsaw

Aktiv medlem
Iom Rogers initiativ för att få till ett enklare arrangemang kring Sportident-tidtagningen och därmed även starta Capital Enduro Series, så ber jag er gå in o rösta på något av dom tre alternativen:

https://happyride.se/forum/read.php/1/3541233/3541707#msg-3541707

Förespråkar starkt alt. 3!
Visst kan 650kr kännas magstarkt men för att bidra till att fler enkelt ska kunna hantera tidtagningen och samtidigt utveckla sportgrenen så ser jag det som det självklara valet.
Dessutom, med SIAC-stickor möjliggörs även trådlös stämpling!
Även om det i dagsläget bara rör sig om ca 30cm’s trådlöst, så slipper vi målgångar med ”pinne-i-hålet” (nu kommer det räcka med att handen läggs på dosan...)

Direktlänk till FB-gruppen som hanterar omröstningen (obs, sluten grupp, så ni måste invänta godkännande av admin innan ni kan gå in o rösta)

https://www.facebook.com/groups/857700247907117/?ref=share

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Det närmar sig Race #38.

Sista chansen att beställa SBR-ID för detta race är imorgon förmiddag då stickorna skickas vid lunch.

Betalning för detta kan ske i samband med racet på lördag, har du frågor så hör av dig via PM.

Vi ses där. ?

Dempa

Medlem
Oklart om detta är off-topic eller inte, men det är ju ett rally i Stockholm... Har dock valt att inte kalla det SBR pga begränsningen på antalet deltagare. Så nu är det istället första gången som konceptet Matesrace med tidtagning med Sportident ala Roger E testas.

4 platser kvar i racet, och det är redan nu på lördag 10:e augusti på Värmdö om du är intresserad att delta.

Anmälan och mer info:

Kung Stalle

Aktiv medlem
Det är ju inte så att jag uppdaterar allt vad jag orkar precis.
Har inte hört nåt som är på G. Jag tänker fan inte arra nåt iaf :-D

Stalle

larsaw

Aktiv medlem
Det kokas en del i ”Huddingetrakten”, men då jag själv bytt jobb (vilket suger musten ur en), så är peppen för att arr’a ngt just nu rätt avlägset (iaf från min sida). Dessutom är det så sjuk mycket sura ”svamp”gubbar bakom fan var o varannan stubbe just nu, så det känns som dödsdömt att få till ett smärtfritt arr (dvs utan sura miner från andra nyttjare av skogen).

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
En hel del jobb pågår i bakgrunden just nu.

Tre Rejs är i pipelinen och det gäller bara att hitta luckor i kalendern och att jag skall bli såpass kry att jag orkar rensa lite i skogen.

Men håll utkik i denna tråden och på CES FB sida.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer