[Rally] SBR-samlingstråden

soderblom

Aktiv medlem
Jag och Sebastian (sjodell) var ute och rekade sträckorna ikväll och samtliga stigar var i gott skick. Trots en regnskur innan vi gav oss av hann det torka upp rätt bra tack vare att sträckorna ligger relativt högt. Så allt verkar bra inför ett eventuellt SBR, bortsett från attackerna av de aggressiva myggorna...

Sträckorna går i terräng som inte är helt olik Hellas och är en blandning av snabba stigar och några relativt tekniska utförslöpor. Pga skogsavverkning i vinter var vi tvugna att hitta en ny tredjesträcka. Vi har hittat ett ok alternativ nu, men tyvärr blir det även 200m grusstig på den, men det vägs nog upp av de tekniska partierna före och efter.

Vårt nuvarnade förslag på tidpunkt är en helg i slutet av augusti eller början av september.

Här kommer några bilder från kvällen.

Sebastian på prologen.
IMG_4155_mod.JPG

På väg in i första delen av utförslöpan som avslutar SS1.
IMG_4161_mod.JPG

Liten klurighet precis efter starten på SS2.
IMG_4168_mod.JPG

Sebastian rekar alternativ start på SS3.
IMG_4163_mod.JPG

/David

Schreddan

Aktiv medlem
rayDreamer skrev:
-------------------------------------------------------
> Vart är filmen?

Det är filmat men inte gjort nån film än. Stalle ska lägga sin varsamma hand på materialet först.

Schreddan skrev:
-------------------------------------------------------
> rayDreamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vart är filmen?
>
> Det är filmat men inte gjort nån film än.
> Stalle ska lägga sin varsamma hand på materialet
> först.

s-AXE-large.jpg

sjodell

Ny medlem
Kul att bilderna gillas! Med lite tur hinner jag och soderblom ut redan i veckan för att börja filma teasern.

Jag är övertygad om att ni kommer trivas på våra sträckor. Det kommer bli relativt tekniskt bitvis!

/Sebastian

rayDreamer

Ny medlem
17 är ett skitdåligt förslag för då ska jag ha en 30-års fest för min fruga.
Och jag vill vara med på Enduro!! Skippar jag hennes kalas lär jag aldrig komma hem igen.

Jag är fuxxad den 17e men jag vette fan om jag hade tänkt rejsa, förnedring får jag så det räcker ändå.

Jag hade ifs tänkt heja på och plåta/filma lite.....och potentiellt cykla beroende på form och nivå av pre-rejshets.

Senast ändrad:

Aktiv medlem
17:e är nog ganska sugit. 18:e e bättre.

Jag bor på hotell mellan 16-17 med finfrukost efteråt men lite beronde på när ni börjar kanske jag kan få in det. Men 18:e E bättre. 18:e alltså..bättre. ..alltså..

sjodell

Ny medlem
Jag kan nog inte den helgen tyvärr.

Känns som v33 är sista semesterveckan för många (gäller iaf där jag jobbar), så alla kanske inte hunnit tillbaka till Stockholm?

Kristin

Ny medlem
17:e lika med jättedåligt, jag måste bevaka nåt himla grusvägsrally som råkar vara Sveriges största MTB-lopp då. Eventuellt om vi kan förflytta Cykelvasan till Vallentuna kanske? Vore mycket fett att få köra där istället!

//Kristin

s

Aktiv medlem
Dom får väll helt enkelt flytta cykelvasan till ett annat datum. Är dom helt tappade eller?

Söt film.

Schreddan

Aktiv medlem
Nu ska vi inte krångla till det för oss....., Stalle ringer du eller jag Vasan?

Då det verkar som om det är bara jag och Stalle som kan den 17:e så är nytt datum på G, stå inställd som det heter, eller nåt. =)

putte67

Ny medlem
Jag är på.
Men det är bäst runt sept när man har vilat upp sig från vasan.
Kan även hjälpa till med byggandet om det passar tidsmässigt.

putte67

Ny medlem
Vilket datum vi än tar så kommer alltid några ha problem. Vad sägs om att ta ett datum mellan vasan och hh. Många som kör grusrace kanske vill testa lite .....

Har känningar inom sportson. Kanske kan få dem att komma ut med ett tält om det skulle vara intressant.

jblo

Ny medlem
Jag och min bror är gärna med, ska bara övertala honom! Han har en dirt och jag en hardtail så vi är väl inte så tuffa men vi ger gärnet :) Men då måste det bli efter 11e augusti isåfall!

soderblom

Aktiv medlem
Efter ett toppenevent i Vallentuna igår så insåg jag och sjodell att det börjar bli hög tid att dra i trådarna för vårt planerade Bike Rally.

Ett första steg är att hitta ett datum som passar så många som möjligt. För september så är det 7 eller 21 som kan vara aktuellt för att inte krocka med UmBR eller Jubileumsrallyt i Hellas. Det första datumet kan bli lite tight för att hinna med alla förberedelser, så det är väl frågan ifall det blir för tätt med två Bike Rallyn helgerna i rad? I annat fall så får vi sikta på oktober då rotmattorna och stenarna kan vara lite mer utmanande.

Vi har iaf satt ihop ett klipp över sträckorna. En prolog för att ta fram startordning och tre ordinare sträckor. Arbetsnamnet är SBR X tillsvidare ifall man kan se gårdagens SBR1100/Mini-Enduro som SBR IX i ordningen.

/David

EDIT: Lade till länk för de som inte kan se det inbäddade klippet.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer